הכתבה נכתבה בשיתוף חברת סוויטהום

השקעתם את מיטב כוחותיכם וכספכם בבניית אתר מקצועי ומושקע שישרת נאמנה את לקוחותיכם ויזמין אליכם לקוחות חדשים, כל הכבוד! כעת, כשמלאכה זו הושלמה, רגע לפני שתתחילו לקצור את פירות ההשקעה שלכם, מוטב שתשקיעו בהחלטה חשובה נוספת: בחירת הספק שיהיה אמון על אחסון האתר שלכם, ידאג מקרוב לניטורו, ביצועיו, אבטחתו ועוד. בחירה נכונה ומותאמת של ספק אחסון אתרים מקצועי תהפוך את חווית המשתמש באתר שלכם לנוחה, מהירה ומקצועית ותחסוך מכם זמן ומשאבים.

מהו אחסון אתרים מקצועי? 
בניית אתר אינטרנט היא בגדר חובה עבור בעלי עסקים, חברות ונותני שירותים רבים. בניית האתר נחשבת למטלה חשובה שמומלץ להשקיע בה מחשבה ותכנון על מנת שתייצר חווית משתמש נעימה ומזמינה לגולש ותסייע להעלאת התנועה אל האתר. מהרגע בו בניית האתר הושלמה, יש לדאוג לבחירת האופן בו האתר יאוחסן. 

אתר אינטרנט מאוחסן על גבי שרת, בין אם פיזי ובין אם וירטואלי, בארץ או מחוצה לה. קיימות בנמצא חברות רבות המציעות את שירותיהן בתחום אחסון אתרי אינטרנט, ובדומה למבחר החברות המציעות חבילות שונות ושירותים שונים קיים שוני מהותי בין אתרי האינטרנט השונים הנזקקים לאחסון. השוני מתבטא בגודל האתר, כמות הנתונים לאחסון, התנועה אליו, יישומיו השונים ועוד. 

שרתי האחסון שונים במהותם אחד מן השני. ישנם שרתים המיועדים לאחסון אתרים בהיקף מוגבל עם תנועת גולשים נמוכה יחסית בעוד שרתים אחרים נחשבים לעמידים יותר ויכולים להכיל אתרים בנפח גדול עם תנועת גולשים גבוהה. 

אחסון אתרים מקצועי: למה הוא חשוב?
הצלחתו של אתר אינטרנט קשורה באופן ישיר לתפקוד החברה האחראית לאחסון שלו. פרמטרים רבים תלויים ברמת המיומנות של אנשי המקצוע העוסקים באחסון אתרים, בחברת האחסון עצמה, החבילות והשירותים אותם היא מציעה וניסיונה בתחום. להלן מספר פרמטרים חשובים שיש לשים דגש עליהם:

  • מהירות טעינה - אחסון מקצועי יאפשר לכם אחסון על גביו של שרת חזק המאפשר לגולשים באתרכם חווית גלישה מקצועית, נעימה ומהירה. אתר שנטען באיטיות רבה, קורס או נתקע לא יהווה נקודת משיכה לגולשים ויפגע בביצועי החברה ובתדמיתה. 
  • טיפול בתקלות - לא נעים אבל קורה לכולם. אתרים רבים, בין אם גדולים ובין אם קטנים מושפעים מתקלות הפוגעות בפעילות תקינה באתר. אחסון אתרים מספק ניטור תמידי המבטיח טיפול מהיר במיוחד בתקלות הצצות מעת לעת ומבטיח פגיעה מינימלית אם בכלל ומפחית את הסבירות לקריסת האתר או השבתתו.
  • אבטחת אתר - השרתים שאחראים לאחסון האתר נדרשים לרמת אבטחה גבוהה במיוחד כדי להגן על האתרים מפני פריצות, התקפות האקרים ועוד איומים פוטנציאליים. ניטור מוקפד יאפשר זיהוי מפגעים אפשריים בזמן המאפשר טיפול והגנה.
  • גיבוי - גיבוי התוכן המאוחסן מהווה אחד מרכיבי הבסיס שמקבלים הבוחרים באחסון אתרים מקצועי. גיבוי באופן אוטומטי מאפשר ללקוח לדעת שאתר האינטרנט והנתונים הקיימים בו בטוחים ומוגנים, גם במקרה קיצון. מלבד גיבוי, חשוב לוודא כי הספק בו בחרתם יאפשר לכם לשחזר את תוכן האתר שלכם.

כיצד בוחרים חברה לאחסון אתרים מקצועי?

  • מוניטין וניסיון החברה המאחסנת - מוניטין טוב המתבסס על ניסיון רב שנים, הוא בעל ערך של ממש ומהווה פקטור חשוב לבחירה נכונה של חברת אחסון. חברת סוויטהום המתמחה באחסון מהיר ומקצועי של אתרי אינטרנט מספקת שירותיה ללקוחות רבים בארץ כ-25 שנים. כחברה מיומנת וותיקה בתחום היא מהווה בחירה מועדפת עבור רבים שמעוניינים לאחסן בבטחה את אתר האינטרנט שלהם בתוספת שירות טכני ומענה מהיר ומקצועי. 
  • מיקום שרתים - מיקום השרתים של החברה המאחסנת משפיע הן על מהירות טעינתו של אתר האינטרנט והן על מיקומו של האתר בעמוד התוצאות בגוגל. שרת הנמצא בארץ יסייע לטעינה מהירה יותר לאתרים מקומיים. נקודה נוספת עוסקת בכך שבחירה באחסון אתרים מקצועי בארץ יטרגט את הגולשים המקומיים כקהל יעד ובכך יסייע לאתר שלכם לעלות בין עמודי התוצאות הראשונים לחיפוש רלוונטי, בשונה מאתרים המאוחסנים על שרת שאינו מקומי. 
  • עלות - מחיר שירות אחסון האתר מהווה פקטור חשוב ורלוונטי לבחירה בחברה המתאימה. רוב החברות מפרסמות מגוון חבילות השונות זו מזו בשירותים המוצעים. מלבד המחיר עצמו חשוב לבחון את אמצעי התשלום האפשריים וחלוקת התשלום. 
  • המלצות - אין הכוונה להמלצות אנונימיות המופיעות באתר המפרסם אלא להמלצות ממכרים או קרובים, חוות דעת מחברות גדולות העושות שימוש בשירותי החברה המספקת את השירות ועוד. חוות דעת מקיפה ומפורטת מניסיון אישי היא בעלת ערך רב בבחירה החברה הנכונה.
  • תמיכה טכנית - מה קורה כאשר צצה תקלה באתר? כשאנו זקוקים לסיוע טכני או שירותי? חברות אחסון אתרים המעניקות תמיכה טכנית בזמינות גבוהה וסיוע בעת הצורך הן יתרון של ממש ושיקול קריטי בבחירת החברה בה תשתמשו לצורך אחסון האתר שלכם. 
  • קבלת SSL חינמי או בתשלום - חברות רבות המציעות שירותי אחסון אתרים מעניקות ללקוחותיהם תעודת SSL מבלי צורך בתשלום. חברת סוויטהום הוותיקה והמקצועית עושה זאת עבור לקוחות כל חבילות האחסון אותן היא מציעה, עובדה המקנה לה יתרון חשוב ומשמעותי.
  • דינמיות מעבר בין תכניות ושירותים - מעוניינים בגישה רחבה יותר למשאבי השרת? תנועת המבקרים באתר שלכם גדלה פלאים? ודאו כי החברה בה בחרתם מאפשרת לכם דינמיות במעבר בין תוכניות האחסון השונות ושיש ביכולתכם לעבור בין חבילות האחסון בהתאם לצרכיכם. 
  • מגבלות אחסון - יש חברות המאפשרות ללקוחותיהן אחסון שאינו מוגבל בנפחו, בעוד שחברות אחרות עשויות להגביל את נפח האחסון המותר ונתונים נוספים כמו תיבות מייל, דומיינים ועוד. בעלי אתרים רבים מעדיפים להסתייע באחסון אתרים מקצועי שאינו מוגבל בנפחו, זאת על מנת שלא לחבל בחוויית הגלישה בזמני עומס ולאפשר לתנועה באתר לזרום ללא מגבלות קבועות. 

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת סוויטהום