ענקית הפינטק Airwallex, בעלת פלטפורמה גלובלית לתשלומים ושירותים פיננסיים, הכריזה על הסכם שיתוף פעולה עם OurCrowd, פלטפורמת השקעות גלובלית והמשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון. בפעם הראשונה תהיה למשקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים היכולת להשקיע באמצעות OurCrowd בסטארט-אפים בכל נקודה בעולם – במטבע המקומי שלהם ובלחיצת כפתור.

עד עתה, כשמשקיעים השקיעו בסטארט-אפ הם נדרשו לבצע המרה של המטבע המקומי שלהם לדולר אמריקאי ורק אחריה לבצע העברה של הסכום. עתה, בעקבות ההסכם יוכלו המשקיעים הכשירים של OurCrowd ב-195 מדינות להשקיע בסטארט-אפים בכל נקודה גיאוגרפית ברחבי העולם במטבע המקומי שלהם, במהירות, בקלות ובתנאים מועדפים.

ג'ון מדבד, מנכ"ל OurCrowd: "לאור הגלובליזציה של הסטארט-אפים, יכולות פינטק מתקדמות ורב מטבעיות משנות את כללי המשחק. מעכשיו, משקיע בישראל יכול להשקיע בסטארט-אפ בעמק הסיליקון, לשלם בשקלים בלחיצת כפתור אחת ולבצע הכל בתהליך שקוף לחלוטין".

אור ליבן, שמונה לאחרונה למנהל Airwallex ישראל והמזרח התיכון עם פתיחת השלוחה הישראלית של החברה: "שיתוף הפעולה עם OurCrowd ממחיש את החדשנות והיצירתיות של פתרונות הפינטק שמאפשרים לעסקים להפוך לגלובליים מיומם הראשון. השילוב בין הפתרונות שלנו לבין פלטפורמת OurCrowd יחזק את אקו-סיסטם הסטארט-אפים בישראל, באיחוד האמירויות ומעבר להן".

אור ליבן, מנכ''ל Airwallex ישראל והמזרח התיכון (צילום: אייל טואג)
אור ליבן, מנכ''ל Airwallex ישראל והמזרח התיכון (צילום: אייל טואג)

פראנאב סוד, מנהל אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, Airwallex: "באמצעות מערכת של שירותים פיננסים מוטמעים (embedded finance) עסקים מודרניים, בכל גודל, יכולים להציע ללקוחותיהם קישוריות גלובלית תוך שימוש בפתרונות תשלומים מקומיים שמצמצמים את עלויות שערי החליפין. שיתוף הפעולה שלנו עם OurCrowd סביב מערכת של שירותים פיננסים מוטמעים הוא דוגמא מצוינת לאופן שבו אנו מאפשרים צמיחה של משתמשי הקצה של לקוחותינו ומספקים ל-OurCrowd כלים להעמיק ולהרחיב את שירותיה. שירותים פיננסים מוטמעים מפשטים את התהליכים התפעוליים חוצי הגבולות של עסקים, לרבות ייעול תשלומים שמבצעים משקיעים, הוזלת שערי חליפין ועוד".

הטמעת ה-API של Airwallex מאפשרת ל-OurCrowd להציע ללקוחותיה את האפשרות להשקיע במטבע המקומי שלהם ומבטלת את המגבלה של תשלום דולרי הנהוג במערכות תשלומים. סל המוצרים של Airwallex, הכולל פתיחת חשבונות, ביצוע תשלומים ו'נעילת' שערי מטבע, מאפשר למשקיעים הכשירים של OurCrowd להשתתף בהשקעות בסטארט-אפים ביעילות מרבית ובמינימום קשיים.

OurCrowd מקצה לכל משקיע כשיר חשבון גלובלי המתנהל במטבע המקומי שלו. לצורך ביצוע ההשקעה OurCrowd ממירה את סכום ההשקעה לדולרים בשער חליפין ידוע שננעל בדרך כלל למשך 24 שעות. האינטגרציה משפרת את היעילות ואת המהירות ומספקת חוויה רציפה לכל הצדדים.

מאז הטמעת ה-API של Airwallex בחודש פברואר השנה, למעלה משליש מתזרים מטבע החוץ של OurCrowd מתבצע דרך הפלטפורמה של Airwallex והטרנזקציות מתבצעות תוך פחות מ-24 שעות. OurCrowd חותרת להגדיל תזרים זה לשיעור של 90% עד סוף השנה. זהו השלב הראשון של שיתוף הפעולה בין Airwallex לבין OurCrowd שמתמקד בביצוע תשלומים מקומיים. השלב השני יתמקד בהרחבת חלופות התשלומים שתאפשר למשקיעים ליהנות מהחלופה המקומית הכדאית ביותר במגוון מטבעות.       

יואכים מאוס, משקיע כשיר של OurCrowd מגרמניה: "הפתרון חוסך את הזמן, העלויות והמהומה הכרוכים בהמרת הכספים שלי מיורו לדולרים והופך את ההשקעות בעסקאות של OurCrowd לנוחות יותר לעומת העברות בנקאיות".

מיקי ספיר, סמנכ"ל מוצר, OurCrowd: "השותפות שלנו עם Airwallex השפיעה באופן חיובי ומשמעותי על חוויית הלקוחות שלנו. צמצום הזמן הנדרש לביצוע תשלומים, היכולת לבצעם באופן מקומי עם שירותי מט"ח הפכו את פלטפורמת ההשקעות של OurCrowd אפילו לאמינה, מהירה ויעילה יותר".    

Airwallex נוסדה בשנת 2015 במלבורן אוסטרליה והיא אחת החברות בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר בעולם בתחום התשלומים והתשתיות הפיננסיות. שווי החברה הוא 5.5 מיליארד דולר והיא גייסה יותר מ-900 מיליון דולר מ-Salesforce Ventures, Sequoia, Tencent וקרנות נוספות. מחזור החברה הוכפל השנה ומערכותיה עיבדו תשלומים בהיקף שנתי של 50 מיליארד דולר. Airwallex מעסיקה 1,300 עובדים ב-20 משרדים ברחבי העולם ובכוונתה לגייס 500 עובדים נוספים בשנת 2023, ובכללם עובדים שיגויסו בישראל ובמזרח התיכון.

כ-30,000 לקוחות בחודש מבצעים טרנזקציות באמצעות מערכות Airwallex. התשתית הפיננסית שלה מאפשרת לכל חברה לפתוח בקלות ובמהירות חשבון בנק רב מטבעי בכל נקודה בעולם, לבצע תשלומים חוצי גבלות, ליהנות משערי חליפין אטרקטיביים ולהנפיק כרטיסי אשראי לעובדים ולספקים. הפלטפורמה מאפשרת לחברות וסטארט-אפים לצמוח במהירות בכל אזור ללא הקשיים הכרוכים בהקמת פעילות פיננסית מקומית. 

אודות OurCrowd   

OurCrowd היא פלטפורמת השקעות גלובלית מקוונת המאפשרת לגופים מוסדיים ולמשקיעים פרטיים כשירים להשקיע בחברות טכנולוגיה מתפתחות. OurCrowd נוסדה ב-2013 על ידי המנכ"ל ג'ון מדבד (Jon Medved) בהתבסס על החזון להנגיש לציבור הרחב את האפשרות להשקיע השקעות הון סיכון מהשורה הראשונה. החברה הפכה לפלטפורמה המקוונת הגדולה ביותר בעולם להשקעות במיזמים, וצוינה לשבח על ידי PitchBook כגוף השקעות ההון הסיכון הפעיל בישראל בכל שנה מאז 2013. נכון ל-2023 היא כוללת למעלה מ-225,000 משקיעים כשירים רשומים מ-195 מדינות, ומחזיקה בהתחייבויות להשקעה של למעלה מ-2.2 מיליארד דולר וכבר השקיעה בלמעלה מ-420 חברות פורטפוליו וב-50 קרנות המתפרסות על פני חמש יבשות.

הסטארט-אפים בהם השקיעה OurCrowd רשמו עד כה 63 אקזיטים ביניהם: ההנפקות של Beyond Meat,Lemonade , Innoviz , Arbe, Alpha Tau, ו-Freightos, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Replay על ידי אינטל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, הרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט, והרכישה של Kenna Security על ידי סיסקו.