גוגל השיקו היום (שבת) מספר פיצ'רים חדשים במנוע החיפוש, שיסייעו למשתמשים לשלוט במידע האישי שלהם שנמצא באיטרנט, ולשמור על הפרטיות והבטיחות שלהם.

הפיצ'ר הראשון כולל דשבורד שיעדכן את המשתמש במידה ותוצאות חיפוש כוללות את המידע האישי שלו. לאחר מכן, ניתן יהיה לבקש - כבר מתוך הדשבורד - ובקלות רבה, את הסרת המידע. בנוסף, ניתן יהיה להתעדכן כך במידה והמידע מתווסף בתוצאות חדשות. מדובר בשדרוג של הפיצ'ר שהושק בשנה שעברה, "תוצאות עם מידע עליך" - כלי שמאפשר לבקש להסיר תוצאות חיפוש שכוללות פרטים אישיים כמו מספר טלפון וכתובת הבית או האימייל, ישירות מאפליקציית Google.

כאמור, כעת ניתן לגשת לדשבורד החדש בארצות הברית, ובהמשך יהיה זמין במדינות ושפות נוספות. הגישה אליו מתבצעת באמצעות אפליקציית גוגל, בלחיצה על תמונות חשבון ה-Google ולאחר מכן על ״תוצאות עם מידע עליך״ או בביקור ב-goo.gle/resultsaboutyou

via GIPHY

במקביל, בגוגל הרחיבו את האפשרות שעומדת בפני מי שמעוניינים להסיר תמונות אישיות או בעלות אופי מיני שפורסמו ללא הסכמת המצולם מתוצאות חיפוש. במידה והעליתם תוכן מיני שלכם לרשת לדוגמה ולאחר מכן מחקתם אותו, תוכלו לבקש להסיר את התוכן מתוצאות החיפוש בגוגל במידה והוא מפורסם באתרים אחרים ללא האישור שלכם. עם זאת, המדיניות הזאת לא חלה על תוכן שהועלה לאינטרנט למטרות מסחריות.

פיצ'רים נוספים מאפשרים הגנה על בני המשפחה מתמונות בעלות אופי מיני או בוטה שעולות במנוע החיפוש, לעיתים עם הקלדת צירוף מילים תמים בלבד. כעת, תמונות בעלות אופי מיני ושמציגות אלימות קשה יופיעו בטשטוש כברירת מחדל בתוצאות החיפוש. טשטוש התמונות כחלק ממצב חיפוש בטוח ב-Google יהיה זמין בהדרגה במהלך החודש הקרוב בכל העולם.

בנוסף, ניתן להתאים את הגדרות החיפוש הבטוח או לבטל אותן לגמרי בכל זמן. מנהלי רשתות בבתי ספר או ארגונים יוכלו לנעול את הגדרות מצב חיפוש בטוח.

בנוסף, מהיום קל יותר למצוא את אמצעי בקרה להורים ישירות במנוע החיפוש שלנו. הקלידו ״אמצעי בקרה להורים Google״ או ״פמילי לינק Google״ ותקבלו תיבת חיפוש עם מידע שמסביר איך לנהל את אמצעי הבקרה להורים.