חברת סטארט-אפ הפינטק השוויצרית-ישראלית okoora שפיתחה פלטפורמה לניהול מחזור החיים של פעילות מט"ח וסחר חוץ בעסקים - ABCM™: Automated Business Currency Management – הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת Paysend, פלטפורמת תשלומים גלובלית ותשלומים מכרטיס לכרטיס. במסגרת ההסכם תספק אוקורה ל-Paysend את התשתית הטכנולוגית שתוביל את כניסתה לשוק הישראלי.

לאחר הציפייה הארוכה: זהו התאריך בו אפל צפויה להכריז על אייפון 15
האם גורמי טרור עומדים מאחורי מתקפת הסייבר על בית החולים מעיני הישועה? מומחה מסביר

הסכם שיתוף הפעולה עם Paysend הוא ההסכם השני עליו מודיעה אוקורה בשבועות האחרונים. בחודש יולי הודיעה אוקורה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת כרטיסי האשראי Max, שיאפשר לישראלים לרכוש מט"ח בכרטיס אשראי ולבצע באמצעותו עסקאות בחו"ל באמצעות התשתית הטכנולוגית המתקדמת של אוקורה.

Paysend מאפשרת למיליוני לקוחותיה הפרטיים והעסקיים ברחבי העולם להעביר כספים במהירות ובקלות באמצעות רשת התשלומים הגלובלית שלה. לקוחות פרטיים יכולים לשלוח, לדרוש ולקבל כספים בכל עת ב-170 מדינות ולעסקים ניתנת גישה לחשבונות רב מטבעיים לביצוע הפעולות הללו. 

שיתוף הפעולה מספק ל-API של Paysend גישה לפלטפורמת ABCM של אוקורה המבוססת על בינה מלאכותית שתאפשר לה לבצע פעולות מט"ח ותשלומים מיידיים בכל מטבע. באופן זה ניתן יהיה לבצע טרנזקציות עסקיות לישראל באופן מדויק ומהיר ולעקוף בכך את המורכבויות של מערכת הבנקאות המסורתית. שיתוף הפעולה יגדיל את הנזילות ואת שירותי ההמרה של מט"ח של Paysend ויאפשר ביצוע תשלומים בשקלים באופן יעיל ובמחירים תחרותיים.

בתחילת השנה פרסמה ממשלת ישראל את חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלום אושר במסגרת אישור תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2023 – 2024 בקריאה שנייה ושלישית על ידי כנסת ישראל. החוק קובע כי רשות ניירות ערך הנה הרגולטור המאסדר של תחום שירותי התשלום החוץ בנקאיים בישראל. החוק מגדיר תהליך קפדני לקבלת רישיון על ידי גופים המציעים שירותי תשלום מקומיים ובינלאומיים או מתכוונים להציע שירותים מסוג זה בישראל. השירותים הללו כוללים אפליקציות תשלומים, ארנקים אלקטרוניים ושירותי מסלקה עסקיים.

בני אברהם, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ okoora: "אנחנו מרחיבים משמעותית את היכולות שלנו בתחום התשתיות הבנקאיות ומציעים פתרונות מבוססי API לחברות ועסקים מישראל והעולם באופן שמאפשר להם לעבוד גם יעיל וזול יותר וגם להנגיש פתרונות פיננסיים חדשים ללקוחות קצה".

בני אברהם הוסיף: "היעד שלנו הוא לפשט את התפעול של עסקאות מט"ח בשוק העולמי ולטעת ביטחון בקרב עסקים ברחבי העולם. ABCM מסייעת לתפעול השוטף של פעילות יומיומית בעסק כפי שמערכת ERP מנהלת את האינטגרציה של תהליכים עסקיים ומערכת CRM מנווטת את היחסים עם הלקוחות. אוקורה מספקת למשתמשים חידוש תפישתי שמגדיר את האופן שבו עסקים קטנים ובינוניים צריכים לתכנן, לארגן, לנהל ולבצע את התנועות הרב מטבעיות שלהם. שיתוף הפעולה עם Paysend ממחיש את האפקטיביות של פתרונות אוקורה המציע גישה חופשית ליכולות בנקאיות מתקדמות".   

פלטפורמת ABCM תוכננה כתשתית פיננסית המספקת נראות מקצה לקצה לחשבונות המט"ח של המשתמש והתנועות הכספיות שלו. עד היום צברה הפלטפורמה למעלה מ-7,000 לקוחות במגזר הארגוני ובקרב עסקים קטנים ובינוניים בישראל שביצעו עשרות אלפי טרנזקציות בהיקף של מיליארדי דולרים בשנת הפעילות הראשונה. 100% מהלקוחות שרכשו רישיון שימוש ב-ABCM בשנת 2022 חידשו אותו ב-2023.  

סטיב וויקרס (Steve Vickers), מנהל התפעול (COO), Paysend: "פלטפורמת ABCM, המבוססת על הבנה עמוקה של הרגולציה הפיננסית של ישראל, מספקת לנו כיסוי רגולטורי מקיף ומקנה לנו ביטחון ושלוות נפש שאנו פועלים בסביבה בטוחה, מאובטחת המצייתת לתקנות. הגישה לפלטפורמה באמצעות ה-API של אוקורה גם סוללת את הדרך עבור Paysend לאינטגרציית מערכת חלקה שמאפשרת אופטימיזציה של הפעילויות העסקיות".

פלטפורמת ABCM היא 'מרכז פיקוד' המנהל את כלל תנועות המט"ח לרבות ביצוע וקבלת תשלומים המוזילה את העמלות, ממליצה על אסטרטגיות גידור בזמן אמת המקטינות את החשיפה של הלקוחות לתנודות בשערי מטבע. מערכת ניהול הסיכונים המתקדמת המבוססת על AI מנתחת באופן רציף את פעילויות הלקוח, את מאפייניו הייחודיים ואת סביבתו העסקית כדי לטפל בכל אתגר רגולטורי פוטנציאלי או אתגרים אחרים.

אוקורה פועלת להעשיר את הפונקציונאליות של הפלטפורמה ולהציע שירותים נוספים ומטבעות נוספים. בתחילת 2023 פיתחה החברה גם את תחום ה-Banking as a Service וחתמה מספר הסכמים אסטרטגיים עם גופי ענק פיננסיים זרים ומוסדיים גדולים ישראליים. שיתופי הפעולה הללו יאפשרו למיליוני לקוחות קצה למנף את פתרונות אוקורה תוך שימוש בתשתית הפיננסית הקיימת שלהם. היכולות רבות הערך הללו יאפשרו ל-Paysend למנף את רשת התשלומים שלה כדי לבצע תשלומים במהירות וביעילות כלכלית. לקוחות Paysend יוכלו לבצע ולקבל תשלומים בקלות באותו המטבע תוך צמצום עלויות לא הכרחיות של המרות ועמלות.

okoora נוסדה באוגוסט 2021. על ידי בני אברהם, יזם בעל מוניטין ומייסד קבוצת אופקים, חברת ניהול הסיכונים הפיננסים המובילה בישראל. החברה מעסיקה כיום 70 עובדים: 40 בישראל, 20 בשווייץ ובגרמניה ו-10 בהודו. לאור הצמיחה המתמשכת והתרחבות הפעילות למדינות באירופה, מתכננת אוקורה להכפיל את מצבת העובדים שלה שיסייעו להרחבת יכולות המערכת ולאספקת שירות ייחודי לבסיס לקוחות מתרחב והולך. החברה עברה לרווחיות בשנת 2023 ומתנהלת כבוטסטראפ ללא השקעות של משקיעים חיצוניים.