בכירי ענף הרכב - בהובלת חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום - נפגשו בכנס ובו חשפו את ממצאי תוכנית ההתמחות החדשנית שהובילו יחד עם חברות יבוא הרכב, המכללות הטכנולוגיות והמכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט). מטרת התוכנית היא לאפשר למעסיקים לחזק את הרצף בין הכשרה להעסקה איכותית, לגייס עובדים מקצועיים ואיכותיים, להתמודד עם המחסור שמלווה את ענף הרכב ולהתכונן למעבר של סביבת עבודה טכנולוגית יותר.

בין הבכירים שלקחו חלק בכנס: מנהלי החברות והסמנכ"לים מתחום השירות ומשאבי אנוש מחברות דלק מוטורס, קבוצת כלמוביל, מאיר, מכשירי תנועה, הארלי דוידסון, יוניון מוטורס, לקסוס, צ'מפיון מוטורס, Freesbe ,UTI, תעבורה, טלקאר, מטרו מוטור, סמלת וקרן ביחד.

תוכנית ההתמחות, שהוטמעה לראשונה בענף הרכב, מספקת מודל חניכה ייחודי המתאים לשינויים הטכנולוגיים המהירים בתעשייה, ומאפשרת למעסיקים לגייס עובדים מקצועיים ואיכותיים. התוכנית, שמבוססת על מודל דואלי של לימודים תיאורטיים מקצועיים וחניכה מעשית, התפתחה על פני שלוש השנים האחרונות, והינה משמעותית בתרומתה לבעלי העניין המשתתפים בה, ובמיוחד לקהל הסטודנטים. התוכנית נולדה מתוך מחסור קשה בכוח אדם בענף הרכב בכלל התפקידים בתחום, ובעיקר בתפקידי טכנאים ומאבחנים.

חגית אליאס, מנכ''לית מומנטום (צילום: שלומי יוסף)
חגית אליאס, מנכ''לית מומנטום (צילום: שלומי יוסף)

כיום חלק משמעותי מהמשרות המאוישות אינן מאוישות על ידי עובדים מתאימים ברמה המקצועית לצרכים של הענף, אשר עובר בשנים האחרונות מהפכה טכנולוגית. מחקר שהוצג בכנס הראה כי מעל 70% מהבוגרים מרגישים שתוכנית ההתמחות חשובה לקריירה שלהם, וכי 84% דיווחו שהם ימליצו על התוכנית לחברים.

חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב בישראל: "אנו נרגשים להציג את תוצאות המחקר המלווה של התוכנית שעבדנו עליה רבות מול המכללות והרגולטור, שאף צפויה לסייע גם לענפים נוספים בישראל. ענף הרכב מתמודד עם מחסור תמידי בהון אנושי מיומן ורלוונטי לענף בשנים האחרונות, שכן על פי התחזיות אם לא ננקוט צעדים ונטמיע תוכניות משמעותיות, המחסור יהפוך לקריטי".