אורקל ישראל החלה להציע ללקוחותיה בישראל פתרונות בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) לניהול כוח אדם בחברות ובארגונים. מדובר בפתרון טכנולוגי ייעודי שמותאם לחברות ולארגונים, אשר מבטיח להם ודאות מוחלטת שנתוני הארגון יישארו חסויים, ויעניק אמצעי בקרה ושקיפות מלאה על תפקודה ועל פעולותיה של הבינה המלאכותית בתוך הארגון.

באורקל הציגו מחקר, שערך לאחרונה מכון גרטנר העולמי, ובו נמצא כי 45% ממנהלי משאבי אנוש מדווחים כי הקושי הגדול ביותר שלהם הוא בגיוס ובשמירה על ההון האנושי בארגון. כבר באותו מחקר נצפה כי הפתרון בנושא יהיה באמצעות מערכות טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית. עוד נמצא באותו מחקר כי פחות מ־45% מהעובדים חושבים שהארגון מציע להם ללמוד מיומנויות שרלוונטיות אליהם, מה שגורם לארגון לבזבז משאבים מיותרים ולעובדים להרגיש שאין להם אפשרות להתפתח בארגון, גורם המשפיע על רצונם להישאר בארגון.

הבינה המלאכותית שאורקל החלה להציע לחברות בישראל תכלול פתרונות למספר נושאים. היא תנסח את תיאור ודרישות המשרות בהתאם לכותרת המשרה וכן תעריך את סיכוייהם של מועמדים שונים להתאים לארגון, תיצור יעדים, כולל תיאור מפורט ומדדים להצלחה שלפיהם ייבחן המועמד.

לבינה המלאכותית יכולת לסייע גם להתפתחות המקצועית של העובדים - לסכם את ביצועי העובד בהתבסס על משוב שנאסף לאורך השנה מהעובד, מעמיתיו או ממנהליו, ומההתקדמות שלו בהשגת יעדים. משוב אובייקטיבי יכול להעצים את ההכרה ביכולתו של העובד במקום העבודה, לסייע לו להתקדם ולהשתפר ולתרום לשביעות רצונו של העובד ממקום העבודה.

כמו כן, הבינה המלאכותית תסייע גם למנהלים לזהות עובדים שנמצאים בסיכון לעזיבה בהתבסס על ניתוח סנטימנטים ועל התנהגותו של העובד ותמליץ למנהלים על התערבויות שונות.