שנת הלימודים החדשה כבר בפתח, ואיתה ההכנות של ההורים לקראת החזרה לבית הספר. מגיל 6־12 ההמלצה היא לבצע בדיקת ראייה לילדים כל שנה אצל אופטומטריסט מוסמך שיוכל לאבחן את ראיית הילד, ובמקרה הצורך גם להמליץ על עדשות משקפיים מתאימות.  

קיימים היום בשוק מגוון פתרונות של עדשות משקפיים, ובהם גם פתרונות חדשניים בטכנולוגיות מתקדמות, שעושות שימוש בחומרים החזקים והאיכותיים ביותר על מנת ליצור משקפיים ייעודיים לילדים עם עדשות חזקות ומסגרת חזקה, שיהיו עמידים לאורך זמן ויאפשרו פעילות בטיחותית מחוץ לבית. 

"הטכנולוגיה המובילה שאנו מפתחים עבור עדשות משקפיים לילדים היא טכנולוגיית ה־Metaform, המבוססת על טכנולוגיה ננו־חדשנית, בשילוב רכיב אופטי מתקדם ששימש עד כה בתעשיות התעופה והחלל, וכן בתעשיות הרכב", אומר רונן צור, מנכ"ל שמיר ישראל, שמפתחת מגוון פתרונות מתקדמים בתחום.

"הן חזקות עד פי 18 מדרישות התקן האמריקאי, ולא פחות חשוב הן דקות וקלות בעד 40% יותר בהשוואה לעדשות המסורתיות - כך שגם בהיבט העיצובי, ילדים הנזקקים למספרים גבוהים יכולים ליהנות מעדשה דקה יותר המקנה מראה אסתטי ועיצובי, ולהרגיש כמו כל הילדים".

במקרה של התפתחות קוצר ראייה (מיופיה), המתחילה בקרב ילדים בגילי 6־10, נדרשים פתרונות טכנולוגיים מתקדמים יותר. המיופיה מתפתחת בעיקר בעקבות גנטיקה, שימוש מוגבר במסכים, מיעוט שהייה באוויר הפתוח וחשיפה מוגבלת לאור השמש. בקרוב ניתן יהיה להצטייד בעדשות Shamir Optimee, שפותחו על ידי שמיר אופטיקה, בטכנולוגיית Focusflow, בליווי רופאי עיניים ויועצים מקצועיים מתחומים שונים.