קבוצת ריאליטי ומרכז החדשנות של עיריית הרצליה יקיימו ב־11־12 בספטמבר במתחם ארנה בהרצליה את Arena Challenge – ועידת פסגה בינלאומית, הכוללת כנס ותערוכת פתרונות טכנולוגיים שיסייעו בהיערכות לאתגרי האקלים.

הפיתוח הישראלי שיסייע להציל חיים במקרה של טביעה
מעבדי AI של Hailo מאפשרים אנליטיקה חכמה ברשתות סופרמרקטים גדולות ביפן‎

הוועידה הינה חלק מחזון משותף ל־HiCity - מרכז החדשנות של עיריית הרצליה וקבוצת ריאליטי, לקחת אחריות על האתגרים הרבים שיוצרים משבר האקלים והצמיחה העירונית, בשל השפעתם על הסביבה הטבעית והתשתיות האקולוגיות.

גורמים נוספים חברו ליוזמה, שתסייע לבלום או למתן את שינויי האקלים, להסתגל אליהם ולהיערך להם באופן מיטבי. ביניהם: Netzero - חממת האקלים הטכנולוגית זוכת פרס החדשנות, ביה"ס לקיימות באונ' רייכמן, חברת הייעוץ הפיננסי ברוקס קרת, חברות סולאראדג', הפניקס, מזרחי טפחות, סטארט־אפ ניישן סנטרל ועוד.

בין הסטארט־אפים שיוצגו בתערוכה, שתהיה פתוחה לקהל הרחב ב־12 בספטמבר: חברת Solight, שתציג מערכת סולארית שמכניסה אור טבעי במקום חשמלי לתוך מבנים; חברת Kensho שתציג מזגן חיצוני עם פטנט שמוציא אוויר במינוס 10 מעלות ומספק אנרגיה עבור עצמו, ללא חשמל; חברת SoliDrip, שמסייעת ליירוק של הסביבה האורבנית, תציג מערכת טפטפות אוטונומיות שחוסכות 60% ממי ההשקיה ונותנות לכל צמח את כמות המים האופטימלית בהתאם למזג האויר, ללחות הקרקע, לרמת האידוי וכו'.

בנוסף, הסטארט־אפ TOMGROW יציג קוביות ג'ל עתידניות ושקופות, שבעזרת רשת ננומטרית תלת־ממדית מאפשרות לגדל צמחים בכל מקום ובכל מצב ונועדו להתמודד עם שינוי האקלים ובעיית המזון העולמית.

עו"ד אהוד לזר, מנכ"ל עיריית הרצליה: "מטרת הוועידה לשפר את חייהם של תושבי הערים, וערי החוף בפרט, ולהיערך לשינויים בלתי צפויים הקשורים לאקלים באמצעות יצירת מערכת אקולוגית חדשנית".

אבישי קימלדורף, שותף ומנהל פרויקטים ראשי בקבוצת ריאליטי: "אתגרי האקלים ישפיעו על החיים של כולנו, והדרך המיטבית להתמודד איתם היא שילוב כוחות בין רשויות, משקיעים, חברות טכנולוגיה, אקדמיה ועסקים".