אפל קיימה הערב (שלישי) בשעה 20:00 שעון ישראל את אירוע ההכרזה המצופה כל כך, ובמהלכו נחשפו הדור התשיעי של ה-Apple Watch והדור השני של האולטרה - לצד סדרת מכשירי האייפון 15.

המוצר הראשון שנחשף במהלך האירוע הוא סדרת האפל ווטש 9 אשר כוללת מעבד חדש מבית אפל בשם S9 עם 5.6 מיליארד טרנזיסטורים, GPU מהיר יותר ב-30% ומעבד נוירוני פי 2 יותר מהיר. הדבר מאפשר לסירי לפעול באופן מקומי והופך את הפעולות שלה למהירות ומדויקות יותר, כאשר במקביל נרשם שיפור ברמת הדיוק של ההכתבה. לצד אלו, כעת ניתן יהיה לשאול את סירי שאלות בנושא נתוני הבריאות שלכם, דוגמת "מה היתה האיכות השינה שלי?". הפיצ'ר יהיה זמין בהמשך השנה באנגלית ובמנדרינית, ובהמשך בשפות נוספות.

חיי הסוללה של השעון לא השתנו, ועומדים עדיין על כ-18 שעות (לדברי החברה), אך כן נרשם שיפור בתצוגה - שעכשיו מסוגלת להגיע לבהירות של 2,000 ניטים, ולרדת עד ניט בודד במידת הצורך. ה-Apple Watch 9 כולל פיצ'ר חדש ומדהים שישנה את הדרך בה אתם משתמשים בשעון. מדובר ב-Double Tap, שמאפשר ביצוע פעולות בלי לגעת פיזית בשעות עם היד השנייה. כל מה שצריך לעשות זה להקיש פעמיים עם האצבע והאגודל ביד שעליה אתם עונדים את המכשיר.

השעון יהיה זמין בצבעי ורוד, כסוף, שחור, וזהב ומחירו עומד על 399 דולר. ניתן להזמינו החל מהיום והוא יהיה זמין החל מה-24 לחודש.

אפל ווטש 9 (צילום: אפל)
אפל ווטש 9 (צילום: אפל)

לצד האפל ווטש 9, נחשף גם הדור השני של דגם האולטרה -Apple Watch Ultra 2 - אשר כולל את המעבד וכל הפיצ'רים החדשים שנכללים בסדרת האפל ווטש 9. עם זאת, הוא כולל תצוגה משודרגת, שתומכת בבהירות של 3,000 ניטים, כך שהוא המוצר הבהיר ביותר של החברה עד כה. בנוסף עומד בתנאי שטח קשים דוגמת צלילה בעומק 500 מטרים מתחת פני הים וטיפוס 9,000 מטרים - כך שניתן להשתמש בו בכל מקום. חיי הסוללה עומדים על עד 36 בשימוש סטנדרטי ו-72 שעות במצב חיסכון באנרגיה.

מחירו של ה-Apple Watch Ultra 2 עומד על החל מ--799 דולר, והוא יושק ב-24 לחודש.

אפל ווטש אולטרה 2 (צילום: אפל)
אפל ווטש אולטרה 2 (צילום: אפל)

בהמשך האירוע, אפל חשפה את סדרת מכשירי האייפון 15, כאשר הדגמים הראשונים שהוצגו הם האייפון 15 ואייפון 15 פלוס - מקבלים את האי הדינאמי, ה"חור" במסך, ונפרדים מהמגרעת שמלווה אותנו מאז האייפון X. המשמעות היא, כי כעת, כלל מכשירי הסדרה נפרדו באופן סופי מהמגרעת. כאמור, האי הדינאמי יכול לשנות את עיצובו ולהפוך להרחבה לאפליקציות הפועלות כעת.

שינוי נוסף במכשירים הוא הפרידה מחיבור ה-Lightning המוכר, שמלווה את מרבית מוצרי החברה מזה למעלה מעשור. השינוי (המתבקש והמשמח למדי) מתבצע ברקע הדרישה של האיחוד האירופי לשקעי טעינה אחידים בכלל המכשירים. המעבר לחיבור USB-C יסיים את המרדף הבלתי פוסק של האפליסטים אחרי מטען. פיצ'ר נוסף כולל שיפור של איכות השיחה במכשירים, זאת באמצעות מנגנון חדש שינקה את הרעשים וידגיש את הקול שלכם, כאשר במקביל ניתן להשתיק את רעשי הסביבה באמצעות לחיצת כפתור.

האייפון 15 ואייפון 15 פלוס כוללים את שבב ה-A16 - בדומה למכשירי האייפון 14 פרו, ומגיעים עם תצוגת Super Retina XDR עם שוליים דקים יותר, לצד תמיכה בתקן Dolby Vision, בהירות של עד 1,600 ניטים ב-Peak HDR, ועד 2,000 ניטים בבהירות מוגברת. 

מערך הצילום של האייפון 15 כולל מערך צילום חדש, הכולל מצלמה ראשית ברזולוציית 48 מגה פיקסל, שאמורה לפעול בצורה טובה יותר בתאורה חלשה. בשביל לעשות זאת, החברה עושה שימוש בטכניקה המשלבת כל ארבעה פיקסלים ביחד - כדי ליצור תמונות עשירות ובעלות תאורה טובה יותר. המצלמה מאפשרת לאפל להציג יכולת טלפוטו בזום x2 שלטענת אפל אמורה להרגיש כמו מצלמה שלישית.

בנוסף, נרשם שדרוג מיוחד במצב הפורטרט במצלמה, שמשפר את איכות צילום הדיוקנאות שמצולמים במכשיר. מצב הפורטרייט האוטומטי עובד גם בעת צילום כלבים וחתולים - כך שגם החברים על ארבע לא מקופחים. לצד זאת, ישנן אפשרויות חדשות של מיקוד ובקרת עומק, וניתן להחליף את הפוקוס במצלמה מאדם אחד לאחר - גם לאחר צילומה.

המכשירים זמינים בצבעים וורוד, צהוב, ירוק, כחול ושחור במחיר של החל מ-799 (לאייפון 15) ו-899 דולר (לאייפון 15 פלוס).

המכירה המוקדמת של ארבעת דגמי האייפון 15, שנחשפו אמש צפויה להתחיל ברחבי העולם ביום שישי הקרוב, כאשר המכשירים צפויים להגיע ללקוחות ב-22 או ב-29 לחודש (תלוי בדגם)

אייפון 15 (צילום: אפל)
אייפון 15 (צילום: אפל)

בסיום האירוע, אפל חשפה את דגמי הפרו של האייפון - אייפון פרו ואיפון פרו מקס, אשר גופם עשוי - בהתאם לדיווחים מהתקופה האחרונה, מטיטניום 5, שהופך אותם לחזק ועמיד - אך קל יותר. בנוסף, החברה צמצמה את השוליים סביב המסך מבלי להגדיל פיזית את המכשירים, שמצוידים במסכי 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ' (בהתאמה). בדגמי הפרו, אפל שילבה טיטניום דרגה 5 - מהסוג בו נעשה שימוש בנחתת של נאס"א על מאדים ואת המעבד החדש - A17 Pro. בחברה טענו גם שהאייפון פרו החדשים קלים יותר לתיקון ופירוק מבעבר.

גם דגמי הפרו חוו פרידה ממאפיין שליווה אותם זמן רק - כפתור ההשתקה המיתולוגי, שהוחלף ב-Action button, כפתור חדש בצידי המכשיר שניתן ללחוץ עליו לחיצה ארוכה להשתקת המכשיר. בנוסף, ניתן להגדירו כקיצור דרך לפעולות אחרות במכשיר. בדומה לדגמים הרגילים גם האייפון 15 פרו מצויד בחיבור USB-C, בהתאם לתקן המחייב באיחוד אירופי. עם זאת, בניגוד אליהם, הוא תומך בחיבור USB 3, המאפשר העברת קבצים במהירות של עד עשרה ג'יגהביט לשנייה.

השנה, אפל חוזרת להפריד בין שני דגמי הפרו - כאשר דגם הפרו יגיע עם מצלמת טלפוטו וזום X3, דגם הפרו מקס מקבל חיישן חדש ב-25% שמסוגל להגיע לזום אופטי X5. בחברה טענו כי מדובר במפתח הצמצם הגדול ביותר בקטגוריה הזו. מבחינת הדברים שזהים בשני הדגמים ניתן למצוא את יכולות הפורטרט החדשות, וצילום תמונות כברירת מחדל ב-24 מגה-פיקסל. 

אייפון 15 פרו (צילום: אפל)
אייפון 15 פרו (צילום: אפל)

ה-iPhone 15 Pro וה-iPhone 15 Pro Mac זמינים בצבעים: שחור, לבן, כחול וכמובן זהב. דגם הפרו הסטנדרטי יעלה החל מ-999 דולרים (כמו בשנה שעברה) בעוד שהפרו מקס קיבל השנה תוספת של 100 דולר למחיר התחלתי של החל מ-1,199 דולר, כאשר בחברה תירצו את העלייה במחיר בכך שאתם מקבלים בפועל את אותו נפח איחסון (256 גיגה), באותו מחיר של שנה שעברה.

המכירה המוקדמת של ארבעת דגמי האייפון 15, שנחשפו אמש צפויה להתחיל ברחבי העולם ביום שישי הקרוב, כאשר המכשירים צפויים להגיע ללקוחות ב-22 או ב-29 לחודש (תלוי בדגם).