מקורות, חברת המים המובילה של ישראל, הכריזה על חתימת מזכר הבנות עם PUB, סוכנות המים הלאומית של סינגפור. מזכר ההבנות מסמן את תחילתו של שיתוף פעולה דינמי שמטרתו לקדם טכנולוגיית מים, חדשנות ואבטחת סייבר.

"סביבת AI": כך גרמניה מתכוונת לשנות את שדה הקרב מקצה לקצה
"איך חושב מחשב"? המומחה שהקים תוכנית לימוד בנושא AI לתלמידי חטיבה

מקורות, חברה הידועה בפתרונות המים החדשניים שלה, הינה בעלת ניסיון של עשרות שנים בניהול מים, התפלה וטכנולוגיות מתקדמות. בתור הסוכנות המנהלת את אספקת המים, אגירת המים והמים המשומשים של סינגפור, PUB מבטיחה אספקת מים מגוונת ועמידה באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ופתרונות דיגיטליים. בחברה הדגישו כי שותפות זו בין שני מובילי מים עולמיים מסמנת עידן חדש של מצוינות בניהול בר-קיימא ובפיתוח של משאבי מים חיוניים.

על פי תנאי מזכר ההבנות, מקורות ו-PUB התחייבו לקדם חדשנות ומו"פ: שני הצדדים יעבדו יחד על מנת לטפח חדשנות בטכנולוגיות, תהליכים ופתרונות הקשורים למים. פרויקטי מחקר ופיתוח משותפים יחקרו ויבחנו חידושים מתקדמים להתמודדות עם אתגרי המים.

לשתף מומחיות טכנולוגית: מקורות ו-PUB ישתפו ידע טכנולוגי ושיטות עבודה מומלצות, תוך מינוף נקודות החוזק שלהם על מנת לייעל את הטיפול במים, הפצה וניהול משאבים.

לשתף פעולה בתחום אבטחת הסייבר: מתוך הכרה בחשיבות הגוברת של אבטחת סייבר בהגנה על תשתית מים קריטית, השותפות תתמקד בשיתוף שיטות עבודה מומלצות באמצעי אבטחת סייבר.

עמית לנג, מנכ"ל מקורות: "שותפות זו עם PUB היא עדות למחויבות המשותפת של הארגונים שלנו להניע חדשנות וקיימות בניהול מים. ביחד, ניצור עתיד בהיר יותר, בטוח יותר בתחום המים עבור המדינות שלנו והעולם בהתאמה.'

גו סי הו (Goh Si Hou), מנכ"ל PUB: "שינויי האקלים יציבו אתגרים מוגברים עבור חברות מים כמו PUB ומקורות. מזכר זה יספק את הפלטפורמה לשתף וללמוד שיטות עבודה מומלצות זה מזה באמצעות שיתוף מומחיות הנדסית וטכנולוגית. אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה עם מקורות".

בחברה הוסיפו כי מזכר פורץ דרך זה מדגים את החשיבות העולמית של שיתוף פעולה בנושא משק המים ומדגיש את המחויבות של מקורות ו-PUB לניהול בר-קיימא של משאבי מים. ככל שהמים הופכים למצרך יקר יותר, שותפויות מסוג זה יהיו מכריעות יותר בהבטחת עתיד גמיש ובטוח מבחינת ניהול משק מים.