אינטל חשפה הערב (שלישי) במהלך כנס המפתחים הרשמי של החברה את המעבדים החדשים – Intel Core Ultra, שחלקים מהם – פיתוח כחול לבן. מדובר במעבדים חדשים ללפטופים, אשר כוללים לראשונה יחידת עיבוד ייעודית למשימות AI. תומר ששון, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי ומנהל פרויקט מערכות דור 12 ודור 13 של מעבדי אינטל התייחס לפיתוח והסביר בשיחה עם מעריב: "במסגרת הדור החדש של המעבדים, בעצם הכנסנו בפעם הראשונה את יכולת הבינה המלאכותית – ישירות למחשב של כל אחד, בעזרת יכולת הסקת מסקנות. מדובר הפעם הראשונה בה היכולות הללו באמת נכנסות למחשב של האישי המשתמש – זה יתחיל במהפכה".

"אני מניח שעם הזמן, אנשים ימצאו ליכולות הללו שימושים רבים שלא חשבנו עליהם עדיין", הוסיף, "בינתיים, כחלק מהשימושים שחשבנו עליהם – אפשר למשל לערוך ולשפר תמונות או סרטוני וידאו, מבלי שיהיה צורך להשתמש בענן או בשירותים אחרים, אלא רק להעביר את התמונה למחשב האישי. בנוסף, אפשר גם לטשטש ולמחוק רקע של תמונה, מבלי שחלקים ממנה יימחקו".

יש עוד דרכים שעולות לך לראש?
"אם אני מסתכל על העתיד הלא רחוק – אז אני יכול להעלות תרחיש בו אפתח בבוקר את תיבת המייל שלי ואראה 200 הודעות חדשות. הבינה המלאכותית תעבור עליהם ותסנן את אלו הפחות חשובים. בהמשך, היא תתעדף לי את המיילים ותפנה לי זמן כדי לקרוא אותם. במידה ולא יהיה לי זמן – היא תעבור עליהם ותוציא מתוכם את חמש המשימות החשובות והבוערות ביותר. הבינה המלאכותית בעצם תפנה לנו זמן בעתיד, כדי שנוכל לנצל את היכולות שלנו. במילים אחרות – היא תזקק עבורנו רק את העיקר, הדברים החשובים ביותר".