חברת מטא קיימה אמש את כנס Connect השנתי בסן פרנסיסקו, במהלכו המנכ"ל מארק צוקרברג חשף מספר חידושים בתחומי הבינה המלאכותית, המציאות המדומה, המעורבת והרבודה, בהם קסדת Quest 3 - שמביאה איתה לראשונה את חוויות המציאות המעורבת. היא כוללת יותר מצלמות צבעוניות, אביזרים חדשים וגם כוח עיבוד גדול יותר, רזולוציה מוגברת, אופטיקה חדשנית ומרכזי שליטה שעוצבו מחדש.

בנוסף, במכשיר ישנה ספריית כותרי VR+MR ענקית, עם למעלה מ-100 יישומים חדשים שיגיעו ל-Meta Quest 3 עד סוף השנה. למעלה ממחצית מהאפליקציות הללו הן חדשות לגמרי, לצד שדרוגים ותכונות MR שיתווספו ליותר מ-50 אפליקציות שזמינות כעת בחנות Meta Quest.

קסדת Quest 3 (צילום: JOSH EDELSON/AFP via Getty Images)
קסדת Quest 3 (צילום: JOSH EDELSON/AFP via Getty Images)

לצד הקסדה, נחשף באירוע כלי בינה מלאכותית, שיאפשר למשתמשים לייצר מדבקות (סטיקרים) בהתאמה אישית, על בסיס פקודות טקסט. הכלי יושק כבר בחודש הבא באינסטגרם, מסנג'ר, וואטסאפ ובסטוריז בפייסבוק, ויהיה זמין תחילה באנגלית ובקרב קהלים נבחרים.

פיצ'ר נוסף שנחשף, וצפוי להגיע בקרוב לאינסטגרם כולל כלים חדשים לעיצוב מחדש של תמונות בעזרת AI. משתמשים יוכלו לערוך ולסגנן מחדש את התמונות שלהם באמצעות שני כלים חדשים שיגיעו בקרוב לאינסטגרם: Restyle ו-Backdrop. בחברה הדגישו כי הם יסמנו כל תמונה שתיווצר בעזרת הכלים הללו, תוך ציון כי היא נוצרה תוך שימוש ב-AI.

  1. ה- Restyle יאפשר לאנשים לדמיין ולעצב מחדש את התמונות שלהם - באמצעות תיאור הסגנון הרצוי ויישומו על התמונה הקיימת. כך למשל, אפשר להנחות את אינסטגרם לשנות את התמונה לסגנון של "צבעי מים", או לחלופין לתת פקודה מפורטת יותר כמו "קולאז' ממגזינים ועיתונים, קצוות קרועים" כדי לתאר את המראה והתחושה החדשים של התמונה.
  2. ה-Backdrop, יאפשר לאנשים לשנות את הסצנה או הרקע של התמונה שלהם, באמצעות פקודות טקסט כמו "מקם אותי מול הזוהר הצפוני" או "הקף אותי בכלכלבים".

בתוך כך, בחברה השיקו את Meta AI - עוזר אישי חדש, אשר ניתן לדבר איתו כמו עם בן אדם, לקבל המלצות ולתת לו הנחיות. הכלי יהיה זמין בוואטסאפ, במסנג'ר, באינסטגרם, ובקרוב גם במשקפיים החכמים של ריי-באן וב-Quest 3. לצידו, במטא יצרו שורה של סוכני בינה מלאכותית המספקים הבנה מעמיקה בתחומי עניין מסוימים - בהם: קנדל ג'נר, פריס הילטון, סנופ דוג, צ'ארלי ד'אמליו, כריס פול, טום בריידי, נעמי אוסקה, פריס הילטון, מיסטר ביסט, ועוד. גרסת הבטא של כלי זה הושקה כבר אתמול בארצות הברית.

בהמשך האירוע, מטא הכריזה גם על השקת המשקפיים החכמים שלה בשיתוף עם Ray-Ban - הדור הבא של משקפי ה-Ray-Ban Stories, המציגות יכולות AI חדשות, בפעם הראשונה במשקפיים חכמים, שיכללו - בפעם הראשונה במוצר מסוג זה, גם עוזר AI אישי.

המשקפיים החכמים של ריי-באן ו-Meta (צילום: מטא)
המשקפיים החכמים של ריי-באן ו-Meta (צילום: מטא)

בין יכולותיו של העוזר האישי - הענקת תשובות לשאלות, הצעות תוך כדי תנועה, וגם ביצוע פעולות באמצעות פקודות קוליות בלבד. המשקפיים יכללו גם אפשרות לתעד את נקודת המבט האישית דרכם, ובנוסף לאפשרות שיתוף תמונות וסרטונים ישירות לפייסבוק ולאינסטגרם - אנשים יוכלו לראשונה גם להעלות שידורי לייב ישירות מהמשקפיים.