טכנולוגיית ה־Ready Care של חברת האוטומוטיב HARMAN זכתה בפרס החדשנות היוקרתי של Fast Company לשנת 2023 על "השילוב של מספר טכנולוגיות מפתח במטרה לשפר את בטיחות הנהג ורווחתו בכביש". מדובר בפיתוח של חברת CAARESYS הישראלית, חלוצת חיישני הרדאר בתאי הנהג, שנרכשה לא מכבר על ידי HARMAN ומהווה כיום חלק ממנה.

הטכנולוגיה הישראלית כוללת חיישני רדאר ומצלמה בתדרי אינפרה אדום שמספקים נתוני נשימה ודופק, כמו נתונים נוספים בזמן אמת, על רמת הסחת הדעת של הנהג מהכביש, מידת עייפותו וריכוזו בכביש. 

עם קבלת הנתונים, המערכת יכולה להפעיל שורה של גירויים יזומים, מותאמים אישית כגון הגברת ווליום מוזיקה או מזגן – בתוך הרכב - שיחזירו את הנהג ל״איפוס״. בנוסף, הטכנולוגיה אף מציעה תאימות למספר מנועי ניווט ומספקת בחירה חלופית למסלול עמוס במיוחד בדמות מסלול ״רגוע״ יותר, שמוריד רמות לחץ מוגברות של הנהג בזמן שהוא על הכביש. הרדאר בתא הנוסעים יכול לשמש גם כדי לזהות אם ילד, או חיית מחמד, אולי נשארו מאחור לאחר היציאה מהרכב – מצב שישלח אוטומטית הודעה לנהג על המצב.

מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל: "פרס החדשנות למוצר מכיר במחויבות שלנו לעצב סביבת נהיגה חכמה ובטוחה יותר הן לנהגים והן לנוסעים". לדבריה, מדובר בעצם בטייס משנה, שמזהה מתי הסחות דעת עלולות להפוך למצבים מסוכנים, ואז מתערב כדי להימנע מהן. לדבריה, "ליצרני רכב יש הזדמנות לשלב את Ready Care בכלי הרכב או לבחור בתכונות מסוימות כדי ליצור פתרון מותאם יותר עבור הלקוחות וציי הרכב שלהם".

ארמין פרומרברגר, סגן נשיא בכיר, ניהול מוצרי רכב ב־HARMAN International הוסיפה: "החברה מקדמת את עתיד הבטיחות ברכב באמצעות חדשנות מתקדמת, מונעת מחקרית, הפותרת את אחד האתגרים הגדולים ביותר שקיימים: היכולת של המכונית להתחבר עם הנוסעים שלה, להבין את הצורך שלהם, ולתת מענה בטיחות בזמן אמת".