אפל מפתחת בשנים האחרונות מנוע חיפוש פנימי בשם Pegasus, אשר מיועד לחיפוש פנימי בתוך מכשיריה - וצפוי להגיע בקרוב למוצרים נוספים, כך עולה מדיווח שפרסם העיתונאי מארק גורמן בבלומברג, הנחשב למקור אמין בנוגע לאפל. עוד עולה מהדיווח, כי פגסוס נמצא בפיתוח בשנים האחרונות, תחת חטיבת ה-AI וה-ML של אפל, אשר בראשה עומד בכיר לשעבר בגוגל, והיא מתכננת להרחיב את השימוש בו גם לחנות האפליקציות שלה.

חיבור טעינה חדש ומערך צילום משודרג: אפל חשפה את סדרת מכשירי האייפון 15

לדבריו, חלק מתהליך הפיתוח כלל גם את השדרוג שעשתה בשנים האחרונות אפל ל-Spotlight, פיצ'ר החיפוש שלה ב-macOS ו-iOS, המציע לכם גם לינקים שיכולים להיות רלוונטיים - מבלי להיעזר במנועי חיפוש חיצוניים כמו גוגל או בינג. הוא כן יפנה אתכם ללינקים דרך גוגל, אבל ההצעות לתשובות אפשריות מבוצעות כולן בעזרת מערכת החיפוש של אפל. על פי הדיווח, בזכות השיפורים הללו, הצוות שעובד על הפיתוח שלו - מחפש כעת דרכים להטמיע אותו במוצרים שונים, כמו חנות האפליקציות של החברה.

בשנים האחרונות, אפל נוהגת להגיע למצב בו היא מחזיקה בטכנולוגיות הליבה בכלל מוצריה, ובסופו של דבר - החיפוש הוא אחד הכלים הנפוצים ביותר בסמארטפונים, במחשבים ובטאבלטים. גם במידה והמהלך יצליח ומנוע חיפוש שכזה יקום - אפל לא תוכל להצליח להשתוות, ואף לעקוף את גוגל, אך ייתכן כי תוכל להשיג הכנסות נוספות באמצעות חיפוש פנימי.

בכל מקרה, מהלך שכזה יוכל לסייע לחברה לשפר את יכולות החיפוש שלה ולהוות קלף מיקוח במשא ומתן שהיא מנהלת עם גוגל בנושא התעריפים. למעשה, למרות הדומיננטיות שלה בחיפושים, גוגל עדיין זקוקה למיליארדי המשתמשים של אפל, וכל עוד ההסכם עדיין קיים - לאפל יש סיבה להפנות את משתמשיה לגוגל, וככל שהיא מקדמת יותר את החיפוש בגוגל - אפל מרוויחה יותר כסף, כך לדברי גורם שצוטט בידיעה.