חברת הטכנולוגיה גונג (Gong), פלטפורמת בינה עסקית עבור אנשי מכירות, חשפה את Call Spotlight, פתרון Generative AI לתחום המכירות. הוא מספק לאנשי המכירות סיכומי שיחות מדויקים עם הקשרים נכונים וכן המלצות לצעדים הבאים שכדאי לנקוט בעקבות שיחה עם לקוח.

ארגונים מכל התעשיות פועלים במהירות לפתח ולהאיץ פתרונות ג'נרטיב AI. למעשה, לפי מחקר שערכה חברת גונג, עד מרץ 2024 יותר ממחצית מארגוני המכירות יטמיעו בינה מלאכותית בתהליכי המכירה שלהם.

ב־Call Spotlight שולבה מערכת שאילתות מבוססת Generative AI ראשונה מסוגה שתוכננה ספציפית לאינטראקציות של אנשי מכירות. מערכת הפרומפטים כוללת שאלות מוגדרות מראש או אפשרות להציג שאילתות בשפה חופשית המפיקות תשובות מדויקות ורלוונטיות המאפשרות לאנשי המכירות להבין באופן עמוק את מצב העסקה, לזהות מגמות מתפתחות ולקבל החלטות איכותיות יותר.

אילון רשף, שותף מייסד ו־CPO בגונג, מסביר איך התמודדו בחברה עם בעיית תשובות שגויות או לא מדויקות מה־AI. "שולבו מנגנוני הגנה המונעים תשובות לא מדויקות במערכת 'שאל כל דבר'. אם המשתמש שואל שאלה שהתשובה לה לא נכללה בשיחה, המערכת תענה שהיא לא יודעת להשיב על השאלה. יכולת זו היא קריטית כדי לספק את רמות הדיוק הגבוהות ביותר".

"במקום להשתמש בפתרונות מדף של ג'נרטיב AI הזמינים לכל, פתרון Call Spotlight בנוי על בסיס שיתוף הפעולה שלנו עם Azure של מיקרוסופט. הריצה על Azure מספקת ללקוחות שלנו שכבת הגנה נוספת לדאטה שלהם", הוא מוסיף. "יחד עם פונקציות הממשל התאגידי של גונג הלקוחות יכולים להשתמש ב־AI תוך שימור הבקרה על הדאטה שלהם. התשתית האמינה והמאובטחת של Azure מבטיחה שהמודלים השפתיים משולבים בפלטפורמה של גונג וכל הדאטה של הלקוחות שנעשה בו שימוש בגונג נשמר באופן מוגן וחסוי".

אילון רשף (צילום: רמי זרגנר)
אילון רשף (צילום: רמי זרגנר)

ביחס לסוגיית הפיקוח אומר רשף כי הם מאמינים שיש מקום לרגולציה הגיונית בתחום ה־AI, "אך באופן שלא יחנוק את החדשנות שמאפיינת את התעשייה הזו, על מנת להימנע מסיכונים מיותרים ולהפיק מהטכנולוגיה את מירב התועלות".

רשף מוסיף כי לדעתו ה־AI לא יוכל להחליף את אנשי המכירות. "היא כן תסייע להם לעשות את עבודתם טוב יותר. לפי חברת המחקר פורסטר, אנשי מכירות מקדישים רק 23% מזמנם לפעילויות מכירה. שאר הזמן מוקדש למשימות מנהליות כמו כתיבת אימיילים, הזנת מערכות CRM ועוד.

Generative AI יסיר חלק גדול מהעומס האדמיניסטרטיבי המכביד על אנשי מכירות ויפנה את זמנם למשימה שהם מצטיינים בביצועה, דהיינו מכירות. על כן, ל־AI בכלל ול־Generative AI בפרט המותאמים בדיוק לעולם המכירות יש פוטנציאל לשדרג ללא היכר את ביצועיהם של צוותי המכירות".