חברת הסטארט־אפ weR, העוסקת בפיתוח טכנולוגיית AR (מציאות רבודה) ו־AI (בינה מלאכותית) לשוק הריטייל, ושותפה של גוגל העולמית בפלטפורמת מחשוב הענן שלה Google Cloud, משיקה טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך בשוק הריטייל העולמי – Mobile Shelf Checking.

בעזרת בינה מלאכותית: פיתוח ישראלי יסייע לאנשים למחזר
לא מדע בדיוני: מציאות רבודה בסופר־פארם

טכנולוגיית המידוף החדשה תאפשר לחברות הריטייל - מחברות מזון ועד לחברות קמעונאות, פארם והמותגים השונים - לסרוק את המדפים באמצעות הנייד דרך אפליקציה, וכך לקבל תצוגה אינטראקטיבית ותלת־ממדית של המדפים באמצעות טכנולוגיית AR בשילוב עם טכנולוגיית AI, וכך לנהל ולנטר את תצוגת המוצרים על המדף, וכן לעקוב אחר חוסרים במוצרים על המדף - תוך מיפוי מדויק של המיקום של כל מוצר ומוצר על המדף. כתוצאה מכך, יתאפשר לעשות אופטימיזציה לחוויית הקונה וליעילות של הקמעונאי ברחבי החנות והאונליין.

הטכנולוגיה החדשה זכתה לחשיפה ראשונה מעל במת ועידת Google Cloud Next, הוועידה הבינלאומית השנתית של פלטפורמת מחשוב הענן של גוגל, שנערכה לאחרונה בסן פרנסיסקו שבקליפורניה - שם גם זכה הסטארט־אפ הישראלי weR להכרה עולמית, עם הכרזת השותפות העסקית בין השתיים. הטכנולוגיה הומחשה גם בכנס Groceryshop 2023 שהתקיים בלאס וגאס שבנבאדה בשלהי חודש ספטמבר, כנס שבו נכחו מקבלי ההחלטות המובילים בעולם הריטייל.

בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת גם ללקוחות לסרוק מוצרים בחנות באמצעות פלטפורמת AR/AI ולשדרג את חוויית הקנייה, בכך שיוכלו לנווט בקלות ולקבל שכבת מידע נוספת ברמת המוצר. הטמעה רחבה של פלטפורמת חוויית המשתמש תתבצע בשבועות הקרובים ברשת סופר־פארם בישראל.

עמית צ'צ'ק, מייסד ומנכ"ל weR, מסביר: "אני שמח ונרגש ש־Google Cloud העולמית בחרה בנו כשותפה שלה, ומכריזה על הפיתוח הראשון המשותף שלנו בנוכחות בכירי התעשייה העולמית. התחלנו, בשיתוף עם Google Cloud, את המגעים הראשונים עם חברות ריטייל גדולות בארה"ב, קנדה ואירופה, לצורך הטמעת הפלטפורמה. אנו שואפים להטמיע טכנולוגיה זו גם בקרב החברות הקמעונאיות בישראל".