מנהל סוכנות החלל, אורי אורון ויו״ר סוכנות החלל האזארית, סמאדין אסאדוב, חתמו ביום רביעי על הסכם שיתוף פעולה היסטורי ראשון בתחום החלל המדיני. הוא נחתם במסגרת קונגרס האסטרונאוטיקה הבינלאומי (IAC) השנתי, כנס החלל החשוב בעולם שנערך השנה בבאקו בבירת אזרבייג'אן, והוא צפוי להוביל לפרויקטים משותפים בתחום החלל, בהם פיתוח טכנולוגיות חלל, לוויינים, מערכות לחקר חלל (רובוטיקה, כלי רכב ומערכות אופטיות), שיתופי פעולה באקדמיה, תצפית וניטור כדור הארץ, פרויקטים בתחום החינוך ועוד.

פיתוח הבינה המלאכותית הישראלי שיעשה חיים קלים לרשתות הקמעונאות
"ישראל מובילה עולמית בתחום הבריאות הדיגיטלית"

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס ציין כי "ההסכם הוא עדות נוספת לעוצמות המדע, החדשנות ותעשיית החלל הישראלית. מעמדה הבינ״ל של ישראל הוא איתן ומתחזק כל העת. להסכם עם אזרביג׳אן משמעויות כלכליות ומדיניות חשובות ואני מברך את כל מי שעשה להצלחתו".

מנהל סוכנות החלל הישראלית, אורי אורון הוסיף: "חתימת הסכם ההבנות בין סוכנויות החלל מבסס ומחזק את הקשר הנרקם בין המדינות. בעידן בו תחום החלל צומח במהירות, ההסכם יאפשר למדינת ישראל לקיים שיתופי פעולה עסקיים, מחקריים ואקדמיים החיוניים לפיתוח תחום החלל בישראל".

שגריר ישראל באזרבייג'ן, ג'ורג' דיק הדגיש כי "עבודה משותפת של כלל הגורמים בצד הישראלי והאזרבייג'ני הובילה לחתימת ההבנות, בכוונה להרחיב את שיתופי הפעולה בעתיד הקרוב. "הקשר בין ישראל ואזרבייג'ן יעמיק ויתרחב לתחומים טכנולוגיים חדשים לטובת שתי המדינות והעמים".