מלחמת הסייבר: הנהלת הקריה האקדמית אונו הודיעה כי במהלך היממה האחרונה אירעה מתקפת סייבר על המוסד הלימודי. "אנו פועלים בשעות האחרונות בטיפול באירוע ומצויים בקשר עם מערך הסייבר הלאומי, במקביל לעדכון הרשות להגנת הפרטיות", נמסר מטעם המכללה. 

ישראל במלחמה | יותר מ-100 גופות בבארי; חמאס מאיים בהרג החטופים
ללא התייחסות לגנץ; הכחשה לאזהרה המצרית: נאום המלחמה של נתניהו

במסגרת הפריצה, הותקפו כ-250 אלף רשומות הכוללות בין היתר פרטי סטודנטים. עוד נכתב בהודעה כי "חשוב לציין, כי בשלב זה עדיין לא ידועים היקף וטיב הפריצה.אנו למדים ומתחקרים את האירוע". 

במכללה המליצו על מספר צעדים, להגברת הביטחון על המידע של הסטודנטים: "להחליף סיסמאות לתיבת המייל, לא לפתוח מיילים מגורמים לא מוכרים, לא להוריד קבצים שקיבלתם במייל וגם פרסומים וקבצים, שנראים כאילו נשלחו מהקריה האקדמית אונו, עלולים להיות נגועים בווירוסים ולגרום נזק למי שיפתח קבצים אלו".

מהקריה האקדמית אונו נמסר בתגובה: בעקבות מתקפת סייבר משולבת של קבוצת האקרים, התוקפת אתרים ישראליים על רקע המלחמה, בוצעה ביממה האחרונה תקיפה על הקריה האקדמית אונו. במהלך תחקור האירוע על ידי מומחי סייבר, מסתבר כי דלף מידע ממערכת המחשוב. אנו פועלים לטיפול באירוע ומצויים בקשר עם מערך הסייבר הלאומי והרשות להגנת הפרטיות.

"חשוב לציין, כי בשלב זה עדיין לא ידועים היקף וטיב המידע שדלף", הוסיפו, "אנו לומדים ומתחקרים את האירוע באמצעות מומחי אבטחת מידע. המלצנו לסטודנטים לנקוט משנה זהירות, להחליף סיסמאות לתיבת המייל, לא לפתוח מיילים מגורמים לא מוכרים ולא להוריד קבצים חשודים. אנו מעריכים, כי נחזור לפעילות מלאה של מערכות המידע בימים הקרובים".