אחרי המכתב מהאיחוד האירופי: טיקטוק פרסמו היום (ראשון) את הצעדים בהם הרשת החברתית נקטה מראשית המלחמה, לצד נתונים עדכניים בנושא. בין היתר, צינו בחברה כי החל מה-7 באוקטובר, הוסרו למעלה מחצי מיליון סרטונים, ונסגרו 8,000 שידורים חיים באזור ישראל, הרשות הפלסטינית ועזה לאחר הפרת כללי הקהילה.

במקביל, בטיקטוק הסירו גם מדיה סינתטית שעברה עריכה, חיתוך או חיבור קטעים שונים באופן שעלול להטעות את הקהילה שלנו לגבי אירועים שהתרחשו בעולם האמיתי. סרטונים המצאים בתהליך בדיקת עובדות לא יופיעו בפיד ה-For You ובמידה ויוחלט כי התוכן אינו מאומת - הוא לא יופיעו בו כלל.

כאמור, בין הצעדים שננקטים, לדברי החברה, ניתן למצוא השקת חמ"ל המאגד גורמים בצוות הבטיחות הגלובלי של הרשת החברתית, אשר מונה 40 אלף מומחים בתחום בטיחות התוכן, להם מגוון מומחיות ופרספקטיבות אזוריות. במקביל, נוספו בודקי תוכן דוברי עברית וערבית הסוקרים תוכן הקשור למלחמה, פותחו ושודרגו מערכות הזיהוי האוטומטיות בזמן אמת, שיאפשרו הסרת תכנים זריזה יותר, וגם - יוסרו מהפלטפורמה תוכן וחשבונות שהפרו את כללי הקהילה, דוגמת תוכן שתומך בהתקפות הטרור האלימות או לועג לקורבנות שנפגעו מהאלימות. במקרים בהם מתפרסם תוכן המציג שאדם נלקח בשבי - התוכן יוסר.

בנוסף, הודיעו ברשת החברתית על הוספת התראות על תוכן שעלול להיות מזעזע או גרפי כדי להזהיר אנשים בטרם יצפו בו ויופתעו. עם זאת, הדגישו כי ייתכן שתוכן מסוים עלול להפר את הכללים - איך במידה ומדובר בתוכן לטובת הציבור - דוגמת היבט תיעודי, חינוכי והסברתי - הוא יישאר בפלטפורמה. עוד הוחלט על מגבלות נוספות על הזכאות לעלות לשידור חי, כהגבלה זמנית, בהתחשב בסיכון המוגבר בהקשר של מצב בני הערובה.

בהודעת הרשת החברתית נכתב: "טיקטוק מתנגדת לטרור. אנו בשוק ומזועזעים ממעשי הטרור הנוראיים בישראל בשבוע שעבר ומביעים צער גדול על האירועים האחרונים וכאב עמוק על כל מי שנפגע. עם פרוץ המלחמה גייסנו מיד משאבים וכוח אדם משמעותיים כדי לעזור לשמור על בטיחות הקהילה שלנו והמהימנות של הפלטפורמה שלנו. אנו מחויבים לספק שקיפות בזמן שאנו משקיעים בשמירה על מרחב בטוח ומכיל לקהילה הגלובלית שלנו. בעוד שמלחמה מתנהלת בין ישראל לחמאס, אנו שמים לנגד עינינו את השמירה על זכויות האדם, התמיכה בחופש הביטוי ובטיחות הפלטפורמה שלנו".