לאור הטענות על עיכובים בהתראות ביישומון פיקוד העורף בקרב משתמשי אייפון, פורטל החירום הלאומי צפוי לפרסם היום (שלישי) עדכון תוכנה שבעקבותיו יתקבלו ההתרעות בזמן אמת.

לא מה שחשבנו: הסכנה הגדולה על ישראל והמערב מגיעה בכלל ממקום אחר

משך העדכון צפוי לארוך בין שעה למספר שעות ולכל המאוחר עד ל-24 שעות במקרה המחמיר ביותר. כמו כן, פיקוד העורף יפרסם סרטון הסברה המורה כיצד יש לבצע את העדכון. 

חשוב מאוד לעדכן את היישומון, על מנת שההתרעות יוכלו להתקבל בזמן אמת. כדי לעשות זאת, יש להיכנס ליישום דרך חנות האפילקציות ולבצע עדכן או update, תלוי בשפת המכשיר. גם בתוך היישום יופיע כי יש לבצע עדכון, אם הדבר לא ייעשה תוך 24 שעות.

מהערב החל מהשעה 19:00 לא תתקבל התרעה למשתמשי איייפון עד לביצוע העדכון באפליקציה. 

מדובר צה"ל נמסר: "לצורך שדרוג ייזום של יישומון פיקוד העורף ייתכן כי בשעות הקרובות ועד לזמינות הגרסה החדשה בחנות ההורדות, לא יתקבלו התרעות ביישומון למשתמשי iPhone. לרשות האזרחים שני אמצעי התרעה נוספים: צופרי פיקוד העורף והמחשב האישי אותו ניתן להפוך לאמצעי התרעה ע״י בחירת מיקומכם בפורטל החירום הלאומי. כמו כן, בעת אירוע אמת ניתן יהיה להתעדכן בהתרעות פיקוד העורף גם באמצעות ערוצי הטלוויזיה והרדיו וערוצי המידע של פיקוד העורף בטלגרם. הודעה על השלמת הליך השדרוג וזמינותו להורדה בחנות ההורדות תועבר בהתאם".