היזם והמיליארדר אילון מאסק, שרק לאחרונה פגש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס אמש (חמישי) למלחמה המתמשכת ברצועת עזה ואמר: "חאמס באמת רצה לבצע את הזוועות הגרועות ביותר שניתן לדמיין ובכך עורר התגובה התוקפנית ביותר שניתן מצד ישראל". היזם הוסיף וטען כי ארגון הטרור ביצע זאת כדי "לגייס את העולם המוסלמי למען עזה ופלסטין".

מאסק, שהשתתף בהסכת של איש הטכנולוגיה לקס פרידמן, הדגיש כי "ראוי שישראל תמצא את מנהיגי חמאס ותהרוג אותם או תכלא אותם". עם זאת, הוא גם סבר כי יש חשיבות רבה להמשך הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, כולל הקמת בית חולים נייד, תוך שהוא ממליץ לישראל "להיות שקופה בכל היבט של המלחמה". בהמשך, הדגיש: על כל פעיל חמאס שהרגת, כמה יצרת? אם אתה הורג ילד בעזה, הפכת לפחות כמה אנשים מסביבו לאנשי חמאס".

כזכור, לפני כשבועיים הודיע מאסק כי יאפשר לאו"ם ולארגוני הסיוע המוכרים ברצועת עזה להתחבר לאינטרנט באמצעות שירות סטארלינק, לאחר שהאינטרנט ברצועה קרס לתקופה ממושכת במהלך הפעילות הקרקעית של צה"ל. "סטארלינק תספק קישוריות לארגוני סיוע מוכרים על ידי העולם בעזה", כתב מאסק בתגובה לפוסט של חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו קורטז, שמחתה על ניתוק רצועת עזה מרשת האינטרנט. בתגובה לפוסט אחר כתב מאסק שיספק חיבור לאינטרנט גם לאו"ם.

מי שהגיב בזעם לרעיון של מאסק היה שר התקשורת, שלמה קרעי. בפוסט נוקב ברשת החברתית טוויטר, כתב קרעי: "ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה. חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה. חמאס הוא דאעש".