המעבר ללימודים חלקיים בשגרת החירום, יצרו עבור ילדים ונוער זמן פנוי רב, אותו ההורים מחפשים למלא להם בתעסוקה. מיקרוסופט ישראל הקימו, בשיתוף עם Arcademy, מיזם בשם"Build Israel", ומזמינים את תלמידי ישראל להשתתף בפעילות בניית ישראל במשחק הפופולרי "מיינקראפט". הפרויקט יהיה זמין עד ה-28.11, ובו תלמידים מכל הארץ מוזמנים להיכנס לדומיין מאוחד בו ייבנו אתרים בולטים בישראל. בכל יום יעלה אתגר בנייה חדש הקשור לארץ ישראל, למשל דגל ישראל, קשת בענן, מבנים מפורסמים ועוד מקומות בולטים בארץ.

לא מוחקים הודעות ישנות מהווטסאפ? לגוגל יש עדכון חשוב בשבילכם

הילדים יוכלו לבנות בצורה עצמאית, או לחבור ל"בנאים" נוספים ולבנות כקבוצה. הפרויקט יעלה במסגרת סביבת 'מיינקראפט לחינוך', משחק חינוכי מבית מיינקראפט (Minecraft) שפתוח וזמין לכלל המורים והתלמידים בישראל, ללא עלות, דרך מערכת משרד החינוך, ומציע דרך יצירתית ללמידת מגוון רחב של מקצועות מפיתוח קוד, דרך כימיה, היסטוריה ועוד.

מיינקראפט  (צילום: Arcademy)
מיינקראפט (צילום: Arcademy)

מדובר בפעילות שוברת שגרה וכיפית, אך עם ערך מוסף, כאשר היא כוללת פרסים והנעה להשתתפות בפעילות שתגרום להם לדבר אחד עם השני ולעבוד יחד להשגת המטרה המשותפת. בסוף כל אתגר, התלמידים יוכלו לעלות תמונה של היצירה שלהם כתמונה לאתר הפרויקט עם השם הפרטי שלהם (או כינוי) והערה כתובה.

כאמור, לטובת חיבור הפעילות לדור הצעיר גויסו מיטב יוצרי התוכן המובילים בישראל בתחום הגיימינג: רונן רייג' גיימינג, מיטל עטייה "ריינבו קווין", אלברט טופ סטריקס, דניאל דסטיני, אמה סנו פלייק ובועז שו. היוטיוברים יפרסמו את האתגרים היומיים שעולים לאתר ואף אתגרים ייחודיים שיפורסמו אצלם בלעדית. כחלק מההתגייסות לפרויקט, חברות נוספות החליטו להצטרף ולהעניק את המתנות למשתתפים באתגרים השונים, בין השאר חברת Logitech. את הפרסים למשתתפים יעניקו יוצרי התוכן, אשר גם יפגשו עם הזוכים.

מיינקראפט  (צילום: Arcademy)
מיינקראפט (צילום: Arcademy)