חברת SpaceX, בבעלות המיליארדר אילון מאסק, קיימה היום (שבת) את טיסת הניסיון השנייה של חללית ה-Starship, שבעה חודשים לאחר הניסיון הקודם. בדומה לשיגור בחודש אפריל האחרון, גם הפעם נרשם פיצוץ דקות לאחר המראת החללית מ-Starbase, בבסיס השיגור של SpaceX בבוקה צ'יקה, טקסס. ה-Starship נבחרה על ידי סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) להיות החללית שתבצע את הנחיתה המאויישת הראשונה על גבי הירח מזה חמישים שנה, במסגרת תוכנית ארטמיס.

לאחר פרסום התחקיר נגדו: אילון מאסק מאיים בתביעה
דרמה בעולם הבינה המלאכותית: מנכ"ל חברת OpenAI מודח למרות ההצלחה המסחררת

לאחר השיגור, נרשמו בחדר הבקרה של החברה - בה היה נוכח גם מאסק - קריאות שמחה, וכך גם לאחר היפרדות החללית ממשגר הענק. עם זאת, בדומה לשאירע בניסיון הקודם, כאמור, גם הפעם המטרה לא הושגה במלואה.

אילון מאסק (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes/File Photo)
אילון מאסק (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes/File Photo)

רגעים ספורים לאחר השלב בו המשגר העוצמתי אמור היה להתנתק מהחללית, נרשם פיצוץ של המשגר העצום. למרות זאת, החללית עצמה הצליחה לשרוד במשך מספר דקות נוספות (יותר מאשר קודמתה) - עד שאבד עימה הקשר.

מאסק בירך את הצוותים על עבודתם, וראש נאס"א ביל נלסון הוסיף: "כל הכבוד לצוותים שביצעו התקדמות בטיסת השיגור היום. טיסה בחלל היא הרפתקה נועזת הדורשת רוח קיום וחדשנות נועזת, המבחן של היום הוא הזדמנות ללמוד - ואז לטוס שוב. יחד - נאס"א וספייס איקס - נצליח להחזיר את האנושית לירח, נגיע למאדים ומעבר לכך".