לאחר העימות בטוויטר: משרד התקשורת הגיע להבנות עקרוניות עם חברת SpaceX, בבעלות המיליארדר אילון מאסק, לפיה שירות לוויני סטארלינק לא ייפרס ולא יופעל ללא אישור המדינה. המשמעות היא, כי השירות לא יפעל בישראל או ברצועת עזה, ללא קבלת האישורים הנדרשים לכך. שר התקשורת שלמה קרעי בירך את המיליארדר, המבקר היום (שני) בישראל, וכתב בחשבון ה-X שלו: "כאשר ישראל נלחמת בחמאס-דעאש, ההבנות האלו חשובות, עבור מי שרוצה לעצב כאן עולם טוב יותר, חופשי מרשע ומאנטישמיות, למען עתיד ילדינו. אני מקווה כי במהלך שהותך בישראל תעמיק את היכרותך עם העם היהודי והערכים שאנו חולקים עם העולם כולו, ושהיכרות זו תלווה את פעולותיך בהמשך הדרך".

בהמשך, בלשכתו הדגישו כי לא השתנה דבר בעמדתו בנושא, לאחר שתקף את מאסק שהביע את כוונתו לאפשר לארגוני סיוע ברצועה להשתמש בשירות. "יחידות סטארלינק לא יכנסו לרצועת עזה ולא ישמשו את החמאס, אלא אם כן אלו יהיו יחידות שישרתו את מדינת ישראל ויהיו בפיקוח משרד התקשורת. מה שהשתנה זו העמדה של סטארלינק שמסכימה עקרונית לכך שאף יחידה לא תופעל ללא אישור משרד התקשורת בכל מדינת ישראל כולל ברצועת עזה. זו הסכמה עקרונית שלא היתה קודם לכן שהיא הבסיס מבחינת השר למתן היתר לסטארלינק לפעול בישראל", נמסר.

כזכור, ראשית הסערה בחודש שעבר, עם ציוץ של מאסק בנושא, אשר פורסם לאחר קריסת תשתיות האינטרנט ברצועה במהלך פעילות צה"ל. "סטארלינק תספק קישוריות לארגוני סיוע מוכרים על ידי העולם בעזה", כתב מאסק בתגובה לפוסט של חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו קורטז, שמחתה על ניתוק רצועת עזה מרשת האינטרנט. בתגובה לפוסט אחר כתב מאסק שיספק חיבור לאינטרנט גם לאו"ם.

שר התקשורת הגיב בפוסט חריף וכתב אז כי "ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה. חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה. חמאס הוא דאעש". עוד הוסיף שר התקשורת כי בעקבות ההצהרה של המיליארדר, משרד התקשורת יעצור כל קשר עם החברה שברשותו של מאסק: "מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו. כולם. עד אז, משרד התקשורת בראשותי ינתק כל קשר עם סטארלינק".