המיליארדר ובעלי הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) אילון מאסק פרסם אמש ציוץ בעברית, הכולל פסוק מספר "משלי", בתגובה לאיש העסקים הישראלי מייקל אייזנברג, שכתב פוסט ארוך בו ניתח את הטענות לפיהן מאסק מאפשר במה לאנטישמיות.

איומים קשים על חייו של ליברמן: ״נרדוף אותך ואת משפחתך״
רופאת הילדים שטיפלה בחטופים שחזרו: "חלק מהמשפחות לא רצו ללכת מפה"

"יש הטוענים שהאיש אנטישמי. טענות אלו נובעות מפרשנות לציוצים שונים וגם נוכחותם של מי שאינם אנשי שלומינו הפעילים ברשת X. בזכות עולמי המקצועי אני מכיר עשרות  אנשים שמיודדים עם מאסק ונפגשים איתו במעגלים שונים, חלק לא מבוטל מהם יהודים. לא פגשתי אפילו אחד שחשב שהוא אנטישמי", כתב איש העסקים הישראלי. "אנו זקוקים לבעלי ברית עסקיים, מדינתיים, פוליטיים ובינלאומיים כדי לבנות אחרת את עזה בעשורים שלפנינו. אלון מאסק הוא בהחלט אחד מכמה שותפים מכובדים וראויים. לא שותף פיננסי שיש לו הרבה כסף, אלא שותף אסטרטגי שיש לו המון יכולות להיות חלק ממזרח תיכון חדש באמת". בתגובה לפוסט הארוך והתומך ציטט מאסק פסוק מספר "משלי": "קנה חכמה מה טוב מחרוץ וקנות בינה נבחר מכסף". משמעות הפסוק שמאסק צייץ היא העדפה של חוכמה על פני כסף.

אילון מאסק ובנימין נתניהו בסיור בכפר עזה (צילום :עומר מירון /לע"מ)

כזכור, המיליארדר ביקר בישראל בשבוע שעבר, ונפגש בין היתר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נציגים של משפחות החטופים. מספר ימים לאחר הביקור, מאסק צולם כשהוא עונד דיסקית של מטה משפחות החטופים, עליה נכתב "הלב שלנו שבוי בעזה".