פרקליטות המדינה הודיעה אתמול (שלישי) כי מאז פרוץ המלחמה, קיבל צוות הסרת התכנים למעלה מ-39 אלף תכנים, חשבונות, דפים וקבוצות, שהתפרסמו ברשתות החברתיות השונות ובאתרי אינטרנט. מתוך תכנים אלה, הוגשו למעלה מ-26 אלף בקשות להסרת התכנים, החשבונות, הדפים או הקבוצות כאמור.

מלחמת רשת: הישראלי שגייס האקרים מוסלמים למאבק בחמאס

הצוות, שתוגבר במהלך החודשיים האחרונים, פועל מול גורמי הביטחון הרלוונטיים, העוסקים באיתור וזיהוי תכנים מפרי חוק המסכנים את ביטחון המדינה. למעלה מ-92% מהתכנים שהועברו לפלטפורמות של קבוצת מטא (פייסבוק ואינסטגרם), וכן לטיקטוק וליוטיוב – הוסרו. בנוסף, נוסף על האמור, בוצעו מספר פעולות יוצאות דופן להסרת תכנים או משתמשים מפרי חוק.

מטא פייסבוק (צילום: רויטרס)
מטא פייסבוק (צילום: רויטרס)

בין היתר, בוצעו פניות בנוגע לכמה האשטאגים המסיתים לטרור או משבחים ארגוני טרור, כך שהסרתם הובילה מידיית להסרת כל התכנים (אלפים) שבהם הופיע ההאשטאג, בוצעה פנייה להסרת למעלה מ-100 קטעי קול ("סאונדים") בפלטפורמת טיקטוק, המסיתים לטרור או משבחים ארגוני טרור ובוצעו בוצעו כמה פעולות ייחודיות ביחס לתכנים הקשורים בחטופים.

כך, נעשו פניות להסרת סרטונים של ארגון החמאס המציגים חטופים באופן המבזה אותם והמגלם טרור פסיכולוגי, או כאלה העלולים לסכן את החטופים. בנוסף, בוצעו פניות להסרת פרופילים המתחזים לחטופים. פניות אחרות לפלטפורמות המקוונות באו בעקבות התופעה שבה פורסמו תגובות פוגעניות רבות לפרסומים רגישים של משפחות חטופים/נרצחים. בעקבות זאת, הוגבלה האפשרות להגיב לפרסומים מסוימים בישראל.

בפרליקטות ציינו גם גם כי בוצעו פעולות משפטיות למניעת הדלפות מכוונות של מידע אישי שהושג ע"י גורמים עוינים לאחר פריצה לשרתים של מוסדות ציבוריים ובוצעו פניות למספר פלטפורמות מקוונות בנוגע לפעילות בלתי אותנטית ומתואמת (Coordinated Inauthentic Behavior) שעומדים מאחוריה גורמים עוינים, של מאות חשבונות שנועדו להשפיע על דעת הקהל בישראל. הפניות הובילו להסרת הפרופילים הלא-אותנטיים.