חברת הסטארט-אפ CorrActions, המתמחה בפתרונות מבוססי AI לבטיחות הנהג, השלימה סבב גיוס A של 7.25 מיליון דולר. את הסבב הובילו Tech Fund Volvo Cars, אליה הצטרפה חברת BlackBerry המספקת מערכות הפעלה לרכבים. נוסף עליהן השתתפו בסבב Next Gear Ventures, Mobilitech Capital, Regah Ventures, OurCrowd, NextLeap Ventures ו-Stone Ventures. הסכום שגויס עלה על הסכום המבוקש בסבב. החברה גייסה מאז הקמתה 10 מיליון דולר.

CorrActions נוסדה בשנת 2019 על ידי ד"ר אלעד הוכמן, נוירופסיכולוג ומדען, ועל ידי צבי גינוסר. מנכ"ל החברה אילן ריינגולד כיהן בעברו כמנהל עסקי ראשי בחברת סוני וכמנהל יחידה עסקית  בחברת ברודקום. CorrActions נמצאת בתהליכי הטמעת הפתרון שלה ברכביהן של מספר חברות רכב, ותסתייע בהון שגייסה על מנת להאיץ תהליך זה. החברה מעסיקה 18 עובדים בישראל ומגייסת עובדים נוספים.

CorrActions פיתחה פתרון תוכנה מבוסס AI שמזהה את המצב הקוגניטיבי של הנהג והנוסעים. הטכנולוגיה מנטרת את הפעילות המוחית של הנהג באמצעות מידע מחיישנים שקיימים ברכב כמו חיישני ההגה וחיישני המושבים. החיישנים מנטרים תנועות זעירות בלתי רצוניות של שרירי הגוף, שמושפעות מהתנהגות המוח ומשקפות את מידת התפקוד של הנהג לרבות שכרות, עייפות והסחת דעת. על ידי זיהוי הכשירות המוחית לתפקד, הרכב יכול לשמור על מעטפת הבטיחות של הנהג, למשל להגדיל את מרחק הבלימה, להפחית את המהירות ועוד. הפתרון של החברה אף מאפשר לציי רכב להוזיל עלויות ביטוח, לקצר זמני אספקה ולשפר את בטיחות הנהגים.

אחד היתרונות הגדולים של הפתרון טמון בהקפדה על פרטיות הנהג. ניתן להתקין את התוכנה בכלי רכב באמצעות תקשורת אלחוטית (OTA – Over the Air), כולל באמצעות פלטפורמת הרכב BlackBerry IVY. התוכנה אינה זקוקה לנתונים כלשהם המזהים את הנהג (PII – Personal Identifiable Information) כדי לזהות את מצבו הקוגניטיבי. מאפיין זה מאפשר ליצרני הרכב ליהנות מיכולות ניטור השומרות על פרטיות הנהג ללא צורך בהתקנת מצלמות או חיישנים נוספים המגדילים את העלויות ואת מורכבות שרשרות האספקה.

אילן ריינגולד, מנכ"ל CorrActions: "הגיוס המוצלח מעיד שהתעשייה מכירה בפוטנציאל של הטכנולוגיה מבוססת ה-AI שפיתחנו לניטור הפעילות המוחית. עם התמיכה של המשקיעים האסטרטגיים  אנו ערוכים להרחיב את תהליך האימוץ של הפתרון בכלי רכב. באמצעות הזיהוי של אנומליות במצב הקוגניטיבי של הנהג והנוסעים אנו חותרים לשפר באופן משמעותי את הבטיחות בדרכים ולחולל מהפכה בחוויית הנהיגה".

אנוג' שאה, דירקטור בכיר להשקעות ואסטרטגיה, BlackBerry: "אנו נלהבים לשתף פעולה עם CorrActions ולתמוך בחזונה לשיפור הבטיחות בדרכים באמצעות הטכנולוגיה שלה. האלגוריתמים של למידת המכונה שפיתחה CorrActions כבר משולבים בפלטפורמת BlackBerry IVY שלנו והם מפשטים את התקנת הפתרון בכלי רכב". 

טלי רוזנווקס, שותפה, Next Gear Ventures: "עקבנו מקרוב אחר CorrActions במשך תקופה ארוכה ואנחנו מקדמים את קשרי העבודה שלה עם לקוחות במסגרת תוכנית DriveTLV FastLane שלנו. אנו נרגשים להשקיע ב-CorrActions ולסייע לשפר את רמת הבטיחות של כלי רכב באמצעות הפתרון הייחודי והמבטיח שלה".   

אורלי גרופר, שותפה ב-Mobiltech Capital: "אנחנו נרגשים לשלב כוחות עם CorrActions, חברה פורצת דרך בפתרונות לבטיחות בדרכים. CorrActions בולטת כספקית היחידה של פתרון תוכנה-בלבד המטפל בבעיית בטיחות קריטית – נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועייפות. שיתוף הפעולה שלנו עם צוות החברה מעיד על המחויבות שלנו להפוך את הכבישים לבטוחים יותר ולעצב את העתיד של חווית השימוש בכלי רכב".