מקלדות ארגונומיות הן לא דבר חדש, אבל לא מספיק אנשים מודעים ליכולת שלהן לעזור במניעת כאבים בפרק כף היד בעקבות הקלדה ממושכת. מקלדת ארגונומית מציבה את הידיים, האמות ופרקי הידיים במצב הקלדה טבעי. חברת לוג׳יטק השיקה לאחרונה את ה-Wave Keys, מקלדת ארגונומית אלחוטית.

לרגל ההשקה ובמטרה לעלות מודעות לבריאות המשתמשים: הפיזי, הדיגיטלי והנפשי, לוג׳יטק תעביר 10% מהכנסות מכירת הדגם הזה (וממוצרים נוספים מהסדרה הארגונומית שלה) לעמותת ער״ן, המעניקה סיוע ועזרה ראשונה נפשית (עד ה-10 בפברואר).

ה-Wave Keys מגיעה בעיצוב קטן יותר ממקלדות ארגונומיות אחרות שאני רגיל להשתמש בהן, מה שנתן לי מעט תחושה דחוסה בזמן השימוש. מצד שני, היא עדיין מאפשרת לידיים לעבוד בצורה טבעית. העיצוב המרכזי שלה מזכיר צורת גל, משם לוג׳יטק נתנה לה את השם – Wave. המקלדת מגיעה במראה אפרורי אבל אלגנטי, אין לה תאורה בכפתורים או טעינה באמצעות כבל, כמו במקלדות יקרות יותר של לוג׳יטק.

לוג׳יטק Wave Keys – משענת יד נוחה

המקלדת כוללת משענת יד רכה, אשר בלוג׳יטק אומרים שהיא כוללת שלוש שכבות קצף זיכרון, מה שמוסיף את התמיכה לפרק כף היד בזמן השימוש. בניגוד לדגמים אחרים (או לחלקם) של לוג׳יטק, היא לא מגיעה כאביזר בתשלום נוסף. המשענת מוסיפה את האקסטרה תמיכה שצריכים עבור ההקלדה. לכפתורים יש מרווח לחיצה נוח עם תחושה רכה בסוף של כל לחיצה.

המקלדת כוללת אזור ספרות מלא (numpad), לצד כפתורים יעודיים להשתקה וביטול השתקה של המיקרופון, כפתור לפתיחת תפריט האימוג׳ים ו-Talk to Text. מלבד הכפתורים האלו, קיימים כפתורים ייעודים כברירת מחדל לשליטה בנגן המדיה, ווליום וצילום אזור מסוים במסך.

בדומה למקלדות אחרות של לוג׳יטק, החברה שילבה מעבר מהיר בין שלושה מכשירים (לפטופ, מחשב נייח, סמארטפון וכו’). מכיוון שהמקלדת עובדת בתקשורת בלוטות’, ניתן לחבר אותה למכשירים השונים איתם עובדים. המקלדת תומכת במערכות הפעלה שונות בו זמנית, כמו: ווינדוס, macOS, ChromeOS ו-iPadOS.

לוג׳יטק מציעה תוכנה למחשב בשם Logi Options Plus המאפשרת לבצע את כל ההתאמות לכפתורים וגם להשתמש ביכולת ה-Smart Actions עבור ביצוע מספר פעולות במחשב בלחיצת כפתור. לוג׳יטק מציעה להשתמש בתבניות שהיא כבר בנתה או ליצור כאלו בעצמכם. לדוגמא, היא מציעה תבנית ״בוקר Setup״ בו הדפדפן כרום, אקסל וזום נפתחים בו זמנית. תבנית אחרת היא ״תכף אשוב״, זאת משתיקה את המיקרופון וסוגרת את המצלמה בשיחת זום. תבנית ״זמן מנוחה״ מציעה להעביר את המחשב למצב נא לא להפריע, להסתיר את האפליקציות בכרום ולפתוח את ספוטיפיי.

המקלדת עובדת בתקשורת אלחוטית: בלוטות׳ או עם אביזר מתאם ה-USB מתקן Bolt של לוג׳יטק. עבור ההפעלה שלה דרושות 2 סוללות AAA שאמורות להחזיק 36 חודשים, שזה המון.

מחיר: 300 שקל

בשורה התחתונה, ה-Wave Keys מספקת פתרון לחובבי המקלדות הארגונומיות וכאלו שסובלים מכאבים בפרק כף היד. לפחות במקרה שלי, שימוש במקלדות מהסוג הזה מפחית את הכאב. המקלדת עצמה נוחה לשימוש, כוללת כפתורים יעודיים לשימושים שונים וחיבור אלחוטי לשלושה מכשירים שונים.

לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews לחץ כאן לקישור