הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) חסמה את האפשרות לחפש את שמה של טיילור סוויפט והבית הלבן ופוליטיקאים קראו להסדיר בחקיקה את השימוש בבינה מלאכותית אחרי שתמונות חושפניות מזויפות שלה המבוססות על AI הופצו ברשתות החברתיות בשבוע החולף.

לא רוצים לשכוח את המפתחות ברכב? הגאדג'ט החדש של סמסונג
עוד אבן דרך חשובה בדרך לירח: SpaceIL ביצעה ניסוי המדמה את נחיתת "בראשית 2"

התמונות המזויפות הציגו לכאורה את הזמרת המצליחה עירומה ובתנוחות מיניות שונות. חברת אבטחת הסייבר ריאליטי דיפנדר, שמתמחה בזיהוי של שימוש בבינה מלאכותית, העריכה בסבירות גבוההשל 90 אחוז כי הצילומים בוצעו באמצעות מודל דיפוזיה, טכנולוגיה של למידת מכונה המבוססת על בינה מלאכותית ונמצאת באלפי יישומונים, כדוגמת DALL-E.

הצילומים המזויפים הועלו לחשבון X ביום רביעי וזכו ליותר מ-47 מיליון צפיות לפני שמנהלי האתר השעו אותו, אולם הם כבר הופצו בחשבונות רבים אחרים בטוויטר וברשתות נוספות. כחלק מהמאמצים לבלום את ההפצה, גם נחסמה האפשרות לחפש את שמה של טיילור במנוע של X.

גורם המקורב לסוויפט סיפר לדיילי מייל כי הזמרת "זועמת" על הצילומים המזויפים ושוקלת גם הליכים משפטיים. "דבר אחד ברור - התמונות המזויפות האלה שמבוססת על בינה מלאכותית הן פוגעניות, נצלניות ונעשו ללא הסכמתה של טיילור או ללא ידיעתה", אמר. "חייבים להסיר את התמונות מכל מקום שבו הן קיימות ואסור שמישהו יקדם אותן. צריכים לסגור את הדלת למקרים כאלה, צריכה לעבור חקיקה כדי למנוע את זה".

התקרית עוררה מחדש את הקריאות בארה"ב להסדיר בחקיקה את השימוש בבינה המלאכותית לנוכח השיפורים בטכנולוגיה המתקדמת והחשש שהיא תשמש גם לצרכים עוינים, במיוחד בתקופת הבחירות.

"אנחנו מקווים שהחדשות לגבי טיילור סוויפט יסייעו לעורר מומנטום ולהגדיל את התמיכה בהצעת החוק שלנו שמטפלת בדיוק באותו מצב עם עונשים פליליים ואזרחיים", אמר חבר בית הנבחרים מהמפלגה הדמוקרטית, ג'ו מורל, שהגיש הצעת חוק שתהפוך שיתוף ללא הסכמה של צילומים חושפניים שיוצרו באופן דיגיטלי לעבירה פדרלית. 

גם בבית הלבן התייחסו לפרשה. "אנחנו מודאגים מהדיווחים על הפצת התמונות המזויפות, וזה מעורר דאגה", אמרה דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר. "בעוד שחברות המדיה החברתית מקבלות את ההחלטות שלהן באופן עצמאי לגבי ניהול תוכן, אנחנו מאמינים שיש להן תפקיד חשוב למלא באכיפת החוקים שלהן כדי למנוע הפצה של תמונות אינטימיות, מוטעות וללא הסכמה של אנשים אמיתיים".