באיחור בכלל לא אופנתי, פלאפון הודיעה היום (ראשון) שהיא משיקה את טכנולוגיית ה-eSIM בארץ. פלאפון היא הראשונה מבין מפעילות הסלולר הגדולות שמציעה תמיכה בטכנולוגיה, אבל אנחנו צפויים ככל הנראה לשמוע על הכרזות דומות גם מצד סלקום, פרטנר והוט מובייל בקרוב (wecom כבר מציעה את השירות תקופה ארוכה). 

סקירה: Lumen - הגאדג׳ט שבודק את חילוף החומרים שלכם

טכנולוגיית ה-eSIM, מאפשרת לוותר על כרטיס סים פיזי ולעבור בקלות בין חברות הסלולר, מכיוון שהסים כבר מוטמע בסמארטפון ואין צורך לרכוש סים מפלסטיק מהמפעילה הסלולרית ולחכות לשליח שיביא אותו. השימוש בטכנולוגיה אפשר הקטנה של הסמארטפונים ואטימות טובה יותר שלהם מפני רטיבות ואבק.

איך עוברים מפעילה עם eSIM?
כל שדרוש בשביל לעבור בין מפעילה סלולרית עם eSIM, הוא סריקת QR באתר החברה ללא צורך להמתין לקבלת כרטיס סים פיזי, או להתקשר לשירות הלקוחות ולדבר עם נציגי החברה. 

מפעילות הסלולר הגדולות לא השיקו את הטכנולוגיה הזאת בארץ, ככל הנראה בשביל למנוע מעבר קל של הלקוחות שלהן בין החברות. עכשיו גם החסם הזה ירד. כדאי לציין שעד היום מפעילות הסלולר הציעו את הטכנולוגיה בשעונים חכמים ופלאפון גם הציעה את זה לרוכשי גלובל סים - שירות שיחות וחבילות גלישה לחו״ל.

ההכרזה של פלאפון לא מגיעה סתם כך מהאוויר, ההשקה מגיעה כתוצאה מהודעה בשבוע שעבר של משרד התקשורת שהוא פועל לחייב את חברות הסלולר להפעיל שירותי eSIM בחודשים הקרובים. לדברי שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, "כניסת eSIM לשוק התקשורת הישראלי תקל במציאות הנוכחית על המפונים ועל מאות אלפי לוחמינו שבמילואים להתנייד בקלות וללא צורך בכרטיס פיזי. המהלך צפוי להוזיל את החבילות לחו"ל לכל משפחה, תוך מתן אפשרות לעבור בקלות לספק אחר ולחבילה משתלמת המותאמת ליכולתם״.

איזה סמארטפונים תומכים?
כבר היום יש מבחר מכובד של סמארטפונים שתומכים ב-eSIM, למשל, דגמי הדגל של סמסונג (מה-Galaxy S20 והסמארטפונים המתקפלים שלה, סדרת Z) וגם דגמי האייפון החל מאייפון 11, ה-OnePlus 12 שרק הושק בארץ והשיאומי 13T (חשוב לציין שדגמים קודמים מסדרת 13 תמכו ב-eSIM בארץ, אבל דרשו לשנות את הגדרות המדינה ישראל למדינה אחרת והדגם הנוכחי תומך בה מבלי לבצע את ההתאמות).

לרגל ההשקה, פלאפון מציעה למצטרפים למסלול דור חמש עם eSIM הטבה של עד 300 שקל לרכישת חבילות חו"ל.