הטלוויזיה הביתית כבר מזמן אינה מיועדת רק לצפייה בסרטים וסדרות, היא הפכה להיות המרכז התרבותי של הבית עם האזנה למוזיקה וכמובן משחקים. עבורי, זה היה אחד מהיתרונות הבולטים שמצאתי בסקירת אחת מהטלוויזיות בדגמי ה-TCL QLED Mini LED.

אני סקרתי את דגם ה-55 אינץ' מהסדרה הזו של חברת TCL. הטלוויזיה מעוצבת בסגנון מאוד מודרני, או במילים אחרות מסך גדול ויפה במרכז עם מסגרת דקיקה שכמעט ולא מורגשת. הגוף עצמו עשוי מתכת, עם פאנל אחורי דק מאוד מפלסטיק, מה שמעניק למכשיר מראה מאוד מתוחכם ועדכני.למי שדואג מבחינת מיקום, הרגליים של המסך ממוקמות במרכז, כך שהיא תתאים על רוב המשטחים או כמובן בתלייה על הקיר.

אבל היתרונות הכי בולטים של המסך מגיעים בפיצ'רים המתקדמים שלה, שבאים לידי ביטוי גם באיכות התמונה. המסך מגיע לעוצמת תאורה של עד 2,000 ניט, כך שמקבלים צפייה איכותית גם בחדר מואר. לגיימרים בקהל, מעבר לאיכות תמונה באיכות 4K, מסך הטלוויזיה מצויד בטכנולוגיות מתקדמות להגביר את קצב הרענון, כך שלא תפספסו אף פריים באף רגע חשוב. פיצ'ר נוסף שחשוב מאוד בעולם המשחקים, אם לא משחקים עם אוזניות, זה מערכת הסאונד הטובה מאוד במסך - איכות שבאה לידי ביטוי גם שרוצים לשמוע שירים דרך ספוטיפיי.

מסכי TCL מגיעים עם מערכת ההפעלה של גוגל TV, כך שאפשר להוריד את כל האפליקציות המובילות מהארץ והעולם כולל יס פלוס, הוט, סטינג, סלקום, דיסני ועוד, ללא צורך בממיר וללא שלט נוסף. בנוסף יש כבר אפליקציות מובנות של שירותים מובילים כמו נטפליקס, יו טיוב ופריים וידאו.

הדבר הכי חשוב שהמסך מביא, בין אם אתם מעדיפים לשחק או לצפות בסרטים, זה איכות תמונה מדהימה שעושה ביו היתר שימוש ב-Dolby Vision IQ ותומכת ב-HDR10+, ובניגוד למסכי 4K ישנים יותר, שהתקשו להתמודד עם איכות שידור ירודה, הטכנולוגיות המתקדמות בסדרת המסכים הזו מאפשרת ל-AI לשפר את איכות התמונה בצורה דרסטית. קצב רענון המסך, שעושה בין היתר שימוש בטכנולוגית MEMC, יכול לנוע מ-120 עד Hz240, כך שיכולת עיבוד התמונה חלקה ומהירה. מערכת בינה מלאכותית מתוחכמת מזהה את סוג הסצינה ומתאימה אליה את התצוגה. הטלוויזיה מזהה את התוכן, אם הסצנה מהירה או איטית, משחקים מדויקים במיוחד ותחרויות ספורט מותחות, ומתאימה את איכות התמונה.

בנוסף, יש לא מעט פיצ'רים שעוזרים בסוגיית הנוחות ונגישות כמו פרופילים אישיים לכל בני המשפחה, כולל פרופיל ילדים, הניתן להגבלה בשעות הצפייה ובתכנים. אפשרות למתן פקודות קוליות וחיפוש קולי באמצעות Assistant Google, בדיבור למסך ולשלט אפשרות לחיבור מצלמה לניהול שיחות וידאו ללא צורך בחיבור למחשב חיצוני. בנוסף ניתן לשתף תכנים ממכשירים חכמים, מחשבים ניידים ואפילו לפצל את המסך לצפייה בארבעה חלקים במקביל.

מבחינת חיבוריות לא חסר לו שום דבר םע 3 כניסות HDMI, תמיכה ב-WIFI6 ובלוטוס 5.2. הטלוויזיה קולטת עידן פלוס ומגיעה עם 2 חיבורי  USB, כולל חיבור 3.0USB עם נגן מדיה לסרטונים, תמונות או מוסיקה. מחיר מומלץ לצרכן 4,330 שקל.