יש כאלה שכינו את המחשב הנייד, ה-Lenovo Yoga Pro 9, כמקרה קלאסי של זאב בעור כבשה, ואני נוטה להסכים. הלפטופ היפיפה הזה לא מזכיר בכלל מחשב גיימינג מבחינת גודל ומשקל. במבט ראשון הוא נראה כמו מחשב עסקים קלאסי עם גוף אלומיניום יפה וחזק. אבל כשפותחים את המכסה, מקבלים תמונה שונה לגמרי.

קודם כל מדובר במחשב שכיף לשאת אותו ממקום למקום, גם בגלל המראה האלגנטי, אך חשוב מכך הקומפקטיות שלו. הדבר השני שבולט מיד שפותחים את המחשב זה המסך. ה-Yoga Pro 9 מגיע עם מסך מיני LED בגודל 14.5 אינץ', ברזולוציה של 3K, עם קצב רענון של 165Hz וטווח צבעים רחב. מדובר בתצוגה חזותית מדהימה ומוארת עם בהירות מקסימלית של עד 1,200 ניט. יתרון נוסף של המסך זה שהוא טא'ץ, ומאחר מדובר במחשב שיעסוק בהרבה גיימינג זה בונוס רציני גם מבחינת הנאה אבל גם נוחות ונגישות. 

שילוב מעניין של עיצוב וביצועים אפשר לראות ברמקולים של הלפטופ, הממוקמים בצדי ימין ושמאל על פני שטח המחשב. מצד אחד זה נותן מראה יפה למחשב, ומבחינת איכות הסאונד אין תלונות עם רמות טובות של צלילים גבוהים ובינוניים, בעוצמת רעש חזקה מספיק. חיסרון אחד זה איכות הבאס, בגלל המבנה הדק של המכשיר.

ה-Yoga Pro 9 מגיע עם כל מה שצפוי ממחשב לפטופ עדכני, כולל שתי יציאות USB-A, ותקשורת אלחוטית עם Wi-Fi 6E ו-Bluetooth 5.1. למרבה הצער, אין סורק טביעת אצבעות. הוא כן מצויד במצלמת רשת 5 מגה פיקסל על המחשב ומערך רב-מיקרופונים שמשפר את חוויית השיחה בוידאו. 

Lenovo Yoga Pro 9 (צילום: יחצ)
Lenovo Yoga Pro 9 (צילום: יחצ)

מבחינת מפרט טכני, ה-Yoga Pro 9 הוא חיה אמיתית. הוא מצוייד במעבד Intel Core i9 דור 13, 64GB RAM מסוג LPDDR5X, וכרטיס מסך RTX 4070 עם זיכרון 8GB. מבחינת ביצועים מקבלים תוצאות מעל הממוצע, ובהתחשב באילוצים ששיש לגודל של מחשב על הביצועים של המעבד וכרטיס המסך, אין שום טענות. הוא מתמודד מצוין עם משחקי מרוצים, יריות ועוד שלל כותרי אקשן, ללא ירידה ניכרת בקצב הפריימים. בנוסף אפשר לערוך ולשחק עם קבצים ברזולוציה של 4K בלי בעיות רבות. המחשב מתחמם תחת עומס גבוה, כמו רוב מחשבי הגיימינג, אבל כל עוד יש לכם משטח נוח זו לא בעיה.

כמובן גם הסוללה תתרוקן ככל שעומס העבודה, או יותר נכון המשחקים יגדל, אבל הזמן לטעינה מלאה הוא כ-3 שעות בלבד, כך שזו לא בעיה רצינית. בשורה התחתונה ה-ה-Yoga Pro 9 עונה על שלל צרכים לגיימר המודרני, שלא צריך את המכונה הכי חזקה בשוק - הוא קטן, ורסטילי, יפה ומספיק חזק כדי להריץ את רוב המשחקים האהובים שלכם. מחיר מומלץ לצרכן 11,785 שקל.