אני רגיל להשתמש ולהתאמן בעיקר עם השעונים החכמים של גרמין וסמסונג (וקצת שיאומי ו-Amazfit), לכן הגישה של חברת Coros מעט הרתיעה אותי. מדובר בחברה סינית שהוקמה בשנת 2014 שעוסקת בעיקר בשעוני ספורט. מדובר בשעונים הפונים לספורטאים היותר מקצועיים ופחות חובבים כמוני, כך שהמוצר והיכולות שלו מותאמים לדרישות של הקהל הזה. כמו כן, בניגוד לגרמין או יצרניות אחרות שמייחסות חשיבות גם ליכולות שלא קשורות לספורט, לא נראה שב-Coros החליטו להקדיש לחלק הזה תשומת לב רבה מידי. כן יש כאן יכולת לקרוא התראות בעברית מהסמארטפון, אבל לא תוכלו להגיב להודעות, אפילו לא בתשובה גנרית מוכנה מראש ואין גם אפשרות להתקין אפליקציות חיצוניות או לשלם עם השעון.

עיצוב, מסך וממשק: קל במראה ספורטיבי

ה-Coros 3 מגיע בשתי גרסאות של רצועות: ניילון או סיליקון. רצועת הניילון מרגישה כמו בד ונעימה למגע, אבל לוקח לה המון זמן להתייבש לאחר שהיא נרטבת, לכן מי שמתכנן לנטר אימוני שחיה עם השעון, כדאי שיבחר ברצועת סיליקון. הגרסה שאני סקרתי הייתה עם רצועת ניילון והיא שקלה 30 גרם, כאשר גרסת הסיליקון שוקלת קצת יותר - 39 גרם.

לשעון יש שני כפתורים פיזיים, כאשר אחד משמש גם כחוגה, אלו מאפשרים שליטה במכשיר בעיקר במצבים בהם קשה לעבוד עם המסך מגע, למשל, בזמן אימון שחייה, בו הידיים רטובות והמסך מגע לא שימושי בכלל. המסך מגע צבעוני ומגיע בגודל 1.2 אינץ׳, רואים בו נהדר באור שמש חזק והוא עמיד כמובן למים עד לעומק של 50 מטר.

ה-Watch Face המגיע כברירת מחדל של השעון נראה טוב, אני נשארתי איתו למשך תקופת הסקירה וגם אפשר לבצע בו התאמות לנתונים שרוצים לראות במבט מהיר. יש גם אפשרות להוריד עיצובים אחרים דרך האפליקציה בסמארטפון.

המסך העיקרי של השעון מתגלה כאשר מחליקים את המסך למעלה או למטה. מדובר בתפריט נגלל הכולל המון ווידג׳טים המציגים מידע על הקלוריות שנשרפו במהלך היום, מספר צעדים, מספר קומות, דקות פעילות, דירוג מספרי של כושר הריצה ש-Coros מחשבת, מידע באחוזים האם הגוף הצליח להתאושש מהפעילות, נתוני שינה וגם חיווי מספרי האם הייתי בסטרס (לחץ) באותו היום ומתי. מדובר במספר מכובד של נתונים שמאפשרים להבין את מצב הכושר הגופני. 

Coros 3 (צילום: צחי הופמן)
Coros 3 (צילום: צחי הופמן)

התפריט הראשי מופיע בלחיצה קצרה על החוגה, אז אפשר לבחור בסוג האימון אותו רוצים להתחיל, היסטוריית אימונים והגדרות. לא מדובר בממשק מסובך, אבל חבל שהוא לא מגיע עם תפריטים בעברית. הוא כן מגיע עם תמיכה בפונטים בעברית, כך שניתן לקרוא התראות מהסמארטפון. באופן כללי מדובר בממשק נוח להפעלה, שלא מצאתי את עצמי מסתבך בו יותר מדי.

השעון תומך בהורדת קבצי מוזיקה אליו (למי שעדיין יש כאלו ולא משתמש בשירותי סטרימינג), כך שאפשר לאחסן בו מוזיקה ולהאזין באמצעות אוזניות בלוטות׳. אין פה תמיכה בשירותי סטרימינג כמו: ספוטיפיי או יו טיוב מיוזיק.

ספורט ובריאות: שדרוגי חומרה והתאמות 

בין היכולות שנוספו ל-Pace 3 הוא ה-Dual GPS. הטכנולוגיה הזאת מאפשרת לשעון להתמודד טוב יותר בזיהוי המיקום באמצעות תקשורת של שני ערוצים עם הלוויין. מדובר בטכנולוגיה המיועדת לזיהוי המיקום באזורים עירוניים, בהם יש הפרעות ל-GPS. משום מה היא לא מופעלת כברירת מחדל, כך שצריך לחפש אותה בתפריטים על מנת שזאת תאפשר לכם את הדיוק בזמן הריצה.

שדרוג אחר הוא חיישן דופק אופטי חדש, אשר בכל התחלת אימון, לקח לו קצת זמן עד שהוא ננעל על הדופק שלי, למרות שהגדרתי את השעון לניטור הדופק באופן קבוע.

תוספת אחרת שקיימת כאן והיא פופולארית בשעונים, אפילו מלפני מגפת הקורונה, היא מדידת חמצן בדם (Sp02).

בדקתי את ה-Pace 3 באימוני ריצה ושחיה. באימוני שחיה בבריכה חצי אולימפית מקורה, השעון רוב הזמן דייק במספר הבריכות שעשיתי, לעומת שעונים אחרים שיצא לי לסקור, שפספסו בקלות את מספר הבריכות.

בדקתי את השעון מספר פעמים גם על הליכון, התוצאה שלו לא הייתה קרובה, אבל בסיום הריצה השעון מציע להתאים את המרחק לזה שמופיע במכשיר הריצה, כך שזאת לא ממש בעיה.

ה-Pace 3 כולל מספר רב של אימוני כושר, כמו: משקולות, סקי, סנובורד, אופניים, שחייה בים, קפיצה על חבל וטריאתלון. האופציה המרכזית אצל רוב המשתמשים היא כנראה הריצה. לאחר שהשעון מזהה את המיקום וננעל על הדופק אפשר לצאת לדרך. המסך לפני הריצה גם כולל חיווי על מספר השעות שנשאר לסוללה, כך שזאת לא תגמר במהלך האימון. כברירת מחדל, המסך הראשי בזמן הריצה כולל חיווי גדול של הדופק, המרחק, הקצב והזמן שעבר. המסכים לאחר מכן כוללים יותר פרטים, כאשר ניתן לעשות התאמות לפי הצורך. לחיצה על החוגה תשהה את האימון, כאשר במסך שיופיע לאחר מכן ניתן לעבור לסיום הריצה לאחר לחיצה של 3 שניות, אז גם יופיעו באופן מיידי פרטים על אותו אימון.

עוד אפשר למצוא בשעון הצגת אימונים, לאחר הגדרה שלהם מהאפליקציה, תוכנית אימונים ובדיקת רמת הכושר לאחר ריצה של 10 ק״מ.

קיימת תכונה בשם בדיקה כללית של המצב בריאותי, זאת מבצעת בדיקה קצרה של מספר מדדים ומספקת תצוגה במסך אחד באפליקציה ובשעון על הדופק, הסטרס, חמצן בדם, קצב נשימה ושונות קצב הלב (HRV). השעון גם מציע ניטור שינה, אבל לא יצא לי לבדוק אותו, כי לא נוח לי לישון עם שעון על היד.

סוללה: מעל שבועיים של שימוש

השעון מציע זמן סוללה ארוך לאימונים. במצב בו מפעילים את ה-Dual GPS מקבלים 15 שעות שימוש, במצב המתחבר למספר סוגי לוויינים (כמו: GPS, Glonass, Galileo ועוד) מקבלים 25 שעות. במצב שימוש רגיל (לא בזמן אימון, אלא המתנה), השעון מחזיק 17 ימים והוא יורד ל-15 יום אם מפעילים את ניטור הסטרס. זמן הטעינה עומד על שעתיים וכמו שעוני ספורט אחרים, גם כאן מדובר במחבר יחודי עבור הטעינה.

מחיר: 1,400 שקל (יבואן רשמי YouSport)

בשורה התחתונה, אם חשבתם על שעון שמוקדש בעיקר לפעילויות ספורט ואתם יותר משקיעים בריצות של 10 ק״מ ומעלה, מאשר ק״מ בודדים, ה-Pace 3 מותאם בשבילכם. הוא כולל יכולות רבות, עיצוב נוח שגם נראה טוב, זמן סוללה ארוך לאימונים ארוכים ותקציב נוח. מצד שני, מלבד הצגת התראות בעברית, הוא לא כולל ממשק בעברית ואין כאן אפשרות לשימוש באפליקציות סטרימינג להורדת פודקאסטים או פלייליסטים (למשל, ספוטיפיי או יו טיוב מיוזיק) שיוצאים לרוץ ללא הסמארטפון.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews