הכתבה נכתבה בשיתוף ניר אזולאי - קידום אתרים · שיווק דיגיטלי

כל בעל עסק או חברה עם אתר אינטרנט רוצה שתוצאות החיפוש בגוגל יובילו במהרה אל האתר שלו. באמצעות קידום אתרים מקצועי, שנעשה בצורה יסודית ונכונה, אפשר להפוך רצון זה למציאות. עם הגעת הבשורה של תוכן AI, שנכתב על ידי בינה מלאכותית, נראה שקידום האתרים עבר מהפכה של ממש, אך האם בתוכן זה יש רק יתרונות? בואו נבחן את הנושא לעומק. 

תוכן AI – מה זה אומר בדיוק?
נראה שבשנה האחרונה אנחנו שומעים את הביטוי "AI" כמעט בכל מקום – בכתבות בעיתונים ובטלוויזיה, ברשתות החברתיות ואפילו בשיחות חולין. AI הוא הקיצור לצמד המילים הלועזיות Artificial Intelligence, או בעברית: בינה מלאכותית. עיקרון הבינה המלאכותית הוא פשוט. באמצעים טכנולוגיים שונים מנסות חברות המתמחות בתחום, לדמות חשיבה אנושית - דבר שבא לידי ביטוי בתוכנות AI שצצות בקצב מסחרר בתקופה האחרונה.

תוכנות הבינה המלאכותית השונות מנסות לדמות כאמור את החשיבה האנושית. כתוצאה מכך, כל תוכנה מאפשרת פעולות שבעבר היה נראה שרק המוח האנושי מסוגל לבצע, כמו כתיבת תוכן. תוכן AI הוא בדיוק מה שאתם חושבים לעצמכם: תוכן שנכתב בעזרת בינה מלאכותית. אתם עשויים לקרוא מאמר, כתבה, תסריט או דו-שיח, מבלי לדעת שמאחורי כתיבת התוכן לא עמד אדם, אלא תוכנה שקיבלה בסך הכל כמה הנחיות פשוטות מאדם.

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית – איך זה מתבצע?
לכל אלו שצפו בסרטי המדע הבדיוני שנוגעים בבינה מלאכותית - דעו כי אנחנו עוד לא בשלב שבו היא פועלת על דעת עצמה. על מנת שתוכן בינה מלאכותית יהפוך ממחשבה למציאות, נדרשת פעולת אדם. במקום שאותו אדם ישב מאחורי מסך ומקלדת ויתחיל להעלות את מחשבותיו על כתב, הוא נדרש לבצע פעולות שונות בעולם בו יש AI.

באמצעות תוכנות ייעודיות לכתיבת תוכן, כמו ChatGPT, Scalenut ו-Surfer SEO, יכול כל אדם לתת הוראות והנחיות מסוימות, לפיהן תכתוב התוכנה תוכן כתוב בעזרת מודלי בינה מלאכותית. ככל שההנחיות וההוראות יהיו מדויקות ונכונות, כך הסיכויים שהתוכן הכתוב יהיה תואם לרצון "הכותב".

קידום אתרים אורגני ותוכן AI
במציאות השיווקית ברשת כיום, כמעט ואין בעל אתר שלא שמע על קידום אתרים אורגני בגוגל ולא מבין את ערכה המשמעותי. באמצעות מקדם אתרים ניתן להביא אתר אינטרנט שבבעלות חברה ממקום נמוך בתוצאות החיפוש בגוגל אל מקום גבוה. בין הפעולות המרכזיות היא הוספת תוכן איכותי בדמות מאמרים וכתבות הכתוב באופן מדויק הן לגולש והן למנועי החיפוש.

אל קידום אורגני נכנסה באופן די צפוי הבינה המלאכותית, בצורה של תוכן AI. בעלי אתרים, חברות וארגונים עלולים לחשוב שבמקום לשכור שירותים של מקדם אתרים לצורך קידום האתר וכתיבת מאמרים ותוכן איכותי, הם מסוגלים כביכול ליצור תוכן שכזה בצורה פשוטה בעזרת תוכנות המאפשרות כתיבת תוכן באמצעות בינה מלאכותית. האמנם? בואו נעשה סדר בדברים.

יתרונות AI - תוכן בינה מלאכותית בקידום אתרים בגוגל
כשמתבוננים במבט ראשוני, אין ספק שלתוכן AI יש יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם. בין היתרונות אפשר למנות:

  • חיסכון משמעותי בזמן
  • תוצאה מידית ללא המתנת מספר ימים/שבועות
  • הפחתת התלות בגורמי מקצוע - כותבי תוכן וכו'
  • שיטה חדשנית המאפשרת יצירת תוכן עשיר יותר (לרוב)
  • הגדלת נפח התוכן באתר באופן פשוט יותר

אין ספק שלבינה מלאכותית יש המון יתרונות, והמרכזיים שבהם נוגעים בעושר הטקסט, מיידות התוצאה וחסכון בזמן. למקדם אתרים או לכותב מאמרים אנושי לוקח לרוב בין ימים לשבועות לכתוב מאמרים איכותיים לאתר בכדי לקדם אותו בגוגל, באמצעות תוכנת בינה מלאכותית אפשר תוך דקות בודדות לכל היותר ליצור מאמר שלם מאפס, כך שכמות המאמרים שניתן ליצור גם היא גדולה יותר באופן משמעותי. אבל... ויש אבל!

לא רק יתרונות - חסרונות תוכן AI בקידום SEO
עם כמה שנשמע שתוכן AI בקידום אתרים מציע יתרונות ומאפשר אפשרויות שבעבר לא היו אפשריים בתחום זה, אך חשוב לציין גם חסרונות משמעותיים שיש בתוכן מהסוג הזה בקידום אתרים, נכון לכתיבת שורות אלו:

  • פגיעה באפקטיביות קידום האתר
  • התוכן רפטטיבי וברמה ירודה
  • התוכן בתוך האתר ובין האתרים ברחבי האינטרנט דומים במבנה ובתכולה שלהם
  • נדרש להתעדכן כל הזמן בכלים השונים בטיב שלהם
  • בעיה עיקרית של תוכן AI לקידום אתרים היא, ובכן, קידום האתר. קידום אתר בעזרת תוכן כולל פעולות רבות שמבצע מקדם האתר. כלי בינה מלאכותית לא מסוגל לבצע בהכרח את אותן פעולות. כדי שתוכן AI יהיה אפקטיבי בקידום אורגני, דרוש ונראה כי ימשיך להידרש פיקוח אדם בעל הבנה ובקיאות בקידום אתרים. כלים לקידום אתרים באמצעות בינה מלאכותית עדיין לא מצליחים להציג רמת כתיבה גבוהה מספיק. חזרה על שורות מסוימות, שימוש במונחים בשפה נמוכה, בלבול בין שפת זכר לנקבה, רבים ויחיד, ואפילו שגיאות תחביריות ניכרות בתוכן מסוג זה. אם מוספים לכך גם את העובדה שישנם כלים שונים שפועלים על בסיס פרמטרים שונים, מגלים שקידום אתרים אורגני בעזרת תוכן AI הוא אומנם דבר אפשרי, אך לא פשוט ומדויק כפי שהוא נשמע בהתחלה.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?
כמעט כמו בכל דבר בחיים, גם בקידום אתרים בגוגל באמצעות תוכן AI יש יתרונות וחסרונות. לפני שמתחילים חשוב לדעת מספר דברים בעת יצירת תוכן כתוב באמצעות בינה מלאכותית. ראשית, חשוב להכיר את הכלים שאתם הולכים להשתמש בהם. התנסות בכלים השונים תאפשר לכם להבין מצד אחד את היכולות שלכם, אך מהצד השני גם את המגבלות שבמסגרתן תצטרכו לעבוד.

שנית, חשוב להבין כיצד אתם הולכים לקדם את האתר שלכם. קידום אורגני אינו פעולה של "זבנג וגמרנו" - מדובר בתהליך שלוקח זמן ומצריך ביצוע של פעולות שונות ומותאמות לאתר. לפני שממהרים לפתוח תוכנת בינה מלאכותית וליצור הרים וגבעות של מאמרים על גבי מאמרים המתקשרים לנושא האתר, חשוב להבין מה האסטרטגיה שלכם לקידום האתר, וכיצד אתם עומדים ליישם אותה באמצעות הכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותכם.

ניצול היתרונות והעלמת החסרונות
אם לכלי בינה מלאכותית יש יתרונות וחסרונות, בעל עסק שמעוניין לקדם אתר באמצעות תוכן שנוצר בעזרת כלים אלו, ירצה לנצל כמה שיותר מהיתרונות ולהעלים את מרבית החסרונות. כשמבינים לעומק את היתרונות והחסרונות של כלי הבינה המלאכותית, היכולת לנצל את היתרונות ולהעלים את החסרונות יכולה להיות גבוהה יותר בשלב היישום.

דרך טובה לכך היא להסתייע בעין מבקרת באמצעות חברה המתמחה בקידום אורגני. מקדם אתרים יהיה מסוגל להבין בצורה טובה יותר מאדם שאין לו ידע בקידום אתרים האם התוכן שלפניו הוא תוכן איכותי, שמותאם לדרישות  מנוע החיפוש של גוגל ויכול באמת לסייע בצורה אפקטיבית לקידום האתר. גם אם כמות התוכן החדש תרד וגם אם קצב הכנסת המאמרים לאתר ירד, עדיין יהיה ניתן ליהנות מכמויות גדולות יחסית ומקצב מהיר יחסית, תוך שמירת תוכן איכותי ואפקטיבי.

לא תחליף לאנשי המקצוע
כמו פטריות לאחר הגשם, כלי AI צצים יותר ויותר בתקופה האחרונה וגם נכנסים אל תחומים רבים ומגוונים. קידום אתרים אורגני בגוגל באמצעות תוכן AI הפך לדבר שאי אפשר להתעלם ממנו, עקב היתרונות הרבים שהוא מציע. כלוקחים בחשבון בנוסף את החסרונות המשמעותיים שקיימים, מגיעים למסקנה פשוטה – זה (עדין) לא תחליף לאנשי המקצוע. הסתייעות במקדמי אתרים ובשירותיהם תאפשר לכם לקדם את האתר בצורה האפקטיבית ביותר, אפילו תוך ניצול של כלי בינה מלאכותית. קידום אתרים אפקטיבי, כזה שיגרום לצמיחה והגדלת מעגל הלקוחות רלוונטי אליכם? אתם מוזמנים ליצור קשר עם ניר אזולאי

הכתבה נכתבה בשיתוף ניר אזולאי - קידום אתרים · שיווק דיגיטלי