ישראל נהנית מקליטה סלולרית ברוב המקומות במדינה, אבל עדיין יש אזורים שבהם עלולים להישאר ללא כיסוי סלולרי, במיוחד במצבי חירום. חברת פלאפון הודיעה היום (שני) כי היא תחל בשיתוף פעולה עם חברת AST Space Mobile במטרה להציע שיחות טלפון דרך תקשורת לוויינית סלולרית, פתרון הזמין בכל מקום.

פלאפון תערוך בדיקות וניסוי תקשורת לוויינית בחודש אפריל במטה AST Space Mobile בטקסס. מדובר בשירות שפלאפון צפויה לאמץ כפתרון להשלמת כיסוי סלולרי מלא באזורים מרוחקים ללא קליטה או בחירום והוא צפוי להתחיל לפעול בהמשך השנה. הפתרון בנוי כך, שהסמארטפון הרגיל יקשר בין המשתמש לבין חברת הסלולר דרך לווין הנע סביב כדור הארץ ויספק קישוריות סלולרית ברמה גבוהה. בפלאפון ציינו כי השימוש הצפוי בתקשורת הלוויינית יוכל להיעשות מכל סמארטפון ולא מצריך שימוש בטלפון לוויני. 

תקשורת לוויינית מתבססת על קשר עם לוויינים המקיפים את כדור הארץ ומספקים כיסוי מלא של קליטה בכדור הארץ, בנוסף לטווח תקשורת סלולרי או קווי תקשורת פיזיים. הלוויינים למעשה מסייעים במקומות שלא ניתן לפרוס אתרים ובאזורים מרוחקים ללא תשתיות, כך שלמעשה הם מספקים את הכיסוי והקישוריות הנדרשים באזורים אלה.

הודעות דרך לווין (צילום: יחצ)
הודעות דרך לווין (צילום: יחצ)

אייפון – שליחת הודעות טקסט דרך לוויין

תקשורת לוויינית עם סמארטפונים הוא פתרון שיצרניות הטכנולוגיה החלו לאמץ בשנים האחרונות. בשנת 2022 אפל הציגה עם האייפון 14 שירות בשם Emergency SOS via Satellite. השירות מציע שליחת הודעות טקסט, כאשר אפל כוללת הודעות מוכנות מראש שניתן לשלוח בקלות. ניתן גם לשתף את המיקום בעזרת שירות Find My App. השירות של אפל זמין במספר מדינות, ביניהן: ארה״ב, בריטניה, איטליה, אוסטרליה, גרמניה, צרפת, אבל לא ישראל.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews