ברקע קונגרס הסלולר השנתי העולמי MWC בברצלונה, קבוצת התקשורת פרטנר וחברת אריקסון העולמית הודיעו היום כי הדגימו בהצלחה את שיחת הנתונים הראשונה על גבי רשת 5G Standalone, המבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של רשתות הדור ה-5 בעולם. ההודעה מגיעה בהמשך להכרזה של השתיים מלפני כשנה, כי חתמו על עסקה להקמת הרשת המתקדמת מבוססת הענן, אותה הן צפויות להשיק בישראל באופן רשמי בחודשים הקרובים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.
 
לטכנולוגיה החדשה יתרונות רבים הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. היא מאפשרת ניצול מיטבי ומקסימלי של תכונות הדור ה-5, ביניהן: גלישה באולטרה מהירות, שיהוי נמוך,  גישה מהירה למדיה, איכות גבוהה של שיחות קול ו-וידאו, יציבות, אמינות, אבטחה, הצפנה, רציפות וקיבולת גבוהה של הרשת.
 
במקביל, הטכנולוגיה צפויה לחולל מהפכה ולספק הזדמנויות חדשות עבור תעשיות, ארגונים ועסקים, הודות לשתי תכונות מרכזיות אותן היא מביאה. האחת היא 'פרוסות הרשת' (Network Slicing), המאפשרת הקצאה בלעדית של נתח מהרשת לטובת לקוח או שירות ייעודי, על בסיס מאפייניו, תוך מענה גמיש לצרכיו הספציפיים. השנייה היא 'שיהוי נמוך' (Low Latency), המאפשרת זמני תגובה קצרים, תכונה קריטית בכל הקשור לחווית Gaming , ניהול ושליטה מרחוק בזמן אמת (רפואה, חמ"לים) וכן למגמות IoT ואוטומציה תעשייתית (רובוטים בתעשייה, מרלו"גים אוטומטיים, מכוניות אוטונומיות ועוד).
 
פרטנר מצטרפת לקבוצת חברות בינלאומיות בודדות בעולם שהכריזו על הקמת רשת דור 5 משודרגת. כמוהן, רשתות הדור ה-5 מתבססות בשלב ראשון על ליבת דור 4, כשהשלב השני והמשלים הוא הקמת רשת מבוססת ליבה עצמאית '5G Standalone'.
 
סמנכ"ל הנדסה בפרטנר, יגאל גלעדי: "אנחנו מסמנים היום אבן דרך משמעותית בהתפתחות תשתיות התקשורת במדינת ישראל, אשר מציבה אותנו בפני עידן חדש בכל הנוגע לצריכת שירותי תקשורת. ההתקדמות בהקמת הרשת יחד עם השותפה שלנו אריקסון מדגימה את המחויבות שלנו להניע חדשנות ולספק פתרונות מתקדמים וחווית שירות יוצאת דופן ללקוחותינו הפרטיים והעסקיים. הרשת החדשה תפתח בפנינו עולם חדש של הזדמנויות ושיתופי פעולה מגוונים".
 
מנכ"ל אריקסון ישראל, אלון ברמן: "אנחנו גאים בשיתוף הפעולה העמוק והמוצלח עם קבוצת פרטנר תקשורת במשימה להביא שירותי דור חמישי מתקדמים ללקוחותיה. הטכנולוגיה המובילה של אריקסון מספקת רמה גבוהה של קישוריות, יכולת לספק מענה מותאם לדרישות הלקוח, ומתן שירותים חדשים ללקוחות פרטיים ועסקיים אשר דורשים רמת ביצועים גבוהה. צעד משמעותי זה בהתפתחות רשתות התקשורת יוביל לצמיחה וחדשנות".