ענקית הטכנולוגיה אפל מבטלת את התוכניות לבניית רכב חשמלי, פרויקט עליו עמלו בחברה במשך כעשר שנים: על פי דיווח באתר בלומברג המסתמך על ציטוט מקורות אנונימיים, החלטתה של אפל לסיים את פרויקט EV, בשם הקוד Project Titan, תוביל להעברה של רבים מ-2,000 העובדים על הפרויקט ל"חטיבת הבינה המלאכותית". באפל לא הגיבו לדיווח.

פרטנר ואריקסון בניסוי מוצלח ראשון על גבי רשת דור 5 המתקדמת
הסטארט־אפ מבוסס ה־AI שיסייע לנפגעי פוסט־טראומה

אפל דמיינה שהמכונית החשמלית תתומחר בכ-100 אלף דולרים ותושק סביב שנת 2028. על פי הדיווח אפל הוציאה מאות מיליוני דולרים בשנה על הפרויקט שלא היה ידוע אם יראה אור. בחברה שמרו על חשאיות לגבי תוכנית ה- EV  שלה ומנהליה הגיבו עליה בפומבי רק לעתים נדירות.

בשנת 2017 מנכ"ל החברה טים קוק דיבר על תוכנית אפל לפתח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ותיאר אותה בזמנו כ"אם כל פרויקטי הבינה המלאכותית".

בספטמבר 2021 שכרה חברת פורד מוטור את דאג פילד - שהוביל את צוות הרכב החשמלי של אפל כסמנכ"ל פרויקטים מיוחדים - לתפקיד מנהל טכנולוגיה מתקדמת ומערכות משובצות. לפני שהצטרף לאפל ב-2018, הוא היה סמנכ"ל בכיר להנדסה בטסלה.

רכבי המבחן של אפל רשמו יותר מ-450,000 מיילים של נהיגה אוטונומית בקליפורניה מדצמבר 2022 עד נובמבר 2023, כמעט פי ארבעה מהתקופה הקודמת של 12 חודשים, לפי דיווח של אתר Wired, תוך ציטוט של רישומים שהוגשו למדינת קליפורניה. עם זאת, חברות טכנולוגיה אחרות נהגו להעמיד את כלי הרכב שלהן בריצות מבחן של מיליוני קילומטרים.