חברת פלאפון הודיעה היום כי עד סוף 2024 תושק בישראל ליבת רשת דור 5 עצמאית באופן מבצעי. פלאפון מבצעת בימים אלה שדרוג לליבת רשת דור 5 עצמאית מקצה לקצה יחד עם חברת אריקסון הנחשבת למובילה העולמית בתחום. פלאפון תצטרף לענקיות תקשורת נוספות בעולם המספקות רשת דור 5 עצמאית. 

מדובר במהלך שיאפשר לפלאפון להציע שירותים פורצי דרך בעולמות ה-IOT, רשתות וירטואליות פרטיות, ניהול מערכות קריטיות וחיוניות במגוון תחומי החיים והתעשייה ויישומי XR חדשניים. כל אלה על בסיס שיהוי נמוך, קצבי תעבורה גבוהים ותקשורת חיישנים מסיבית הניתנים בטכנולוגיה החדשה.

ליבת הרשת החדשה שתוקם מבוססת טכנולוגיית ענן ובהדרגה תשמש כליבה אחודה גם של דור 4 וגם של דור 5. כיום שירותי הדור החמישי בישראל מבוססים על שידורי רדיו בטכנולוגיית דור 5 המעניקים רוחב תדרים גדול ומאפשרים להגיע לקצבי גלישה של מאות מגה ביט לשנייה. חברת פלאפון מובילה את הדור החמישי בישראל עם כ- 1 מיליון מנויי דור 5. 

המהלך להחלפת ליבת הרשת ישלים את תשתית הרדיו הקיימת בדור 5 ביצירת רשת גמישה ויעילה שתאפשר יצירה דינמית של שירותים המצריכים קצבי גלישה גבוהים, אמינות גבוהה ותגובה מהירה של הרשת מול מכשירי קצה (שיהוי נמוך) כמו למשל: רמזורים חכמים, כלי רכב אוטונומיים, שירותי רפואה מרחוק, רשתות סלולר וירטואליות פרטיות, יישומי Gaming, משקפי AR/VR ועוד. 

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל: "אנו גאים בשיתוף הפעולה המוצלח ורב השנים עם חברת פלאפון. הטכנולוגיה המובילה של אריקסון תאפשר לפלאפון רשת 5G Standalone חדשנית עם חווית גלישה מהירה במיוחד, זמני תגובה קצרים ואבטחת מידע משופרת. כמו כן הרשת תאפשר גמישות וזריזות בהקמת שירותים חדשים ללקוחות פרטיים ועסקיים.  רשתות 5G Standalone ייצרו הזדמנויות עסקיות חדשות שיובילו לצמיחה וחדשנות בתחום התקשורת בישראל".

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון: "שיתוף הפעולה עם אריקסון מאפשר מהפכה בשוק התקשורת הישראלי. הקמת ליבת רשת דור 5 עצמאית היא מהלך אסטרטגי הנוגע לכל תחומי חיינו ועתידנו במדינת ישראל ופלאפון גאה להמשיך להוביל את הדור ה- 5 בישראל".