אחרי הצלחת משקפי המציאות הרבודה של אפל, גם מטא מתכננת להציג את המשקפיים שלה בקרוב: החברה שעובדת על משקפי ה-AR כבר שנים, צפויה להציג אב טיפוס במהלך 2024, וייתכן שכבר בסתיו הקרוב תוצג הגרסה הראשונית. 

הטרגדיה בחלוקת הסיוע ההומניטרי היא תשובה מדממת לרעיון המנותק של נתניהו | בן כספית
בן גביר תקף: "ראש השב"כ מעניק מחוות למרצחים"; גורם ביטחוני: "יש מצוקת מקום"

תחת השם ״אוריון״, משקפי המציאות המדומה צפויים לשלב את הסביבה האמיתית במציאות דיגיטלית ובאפליקציות. על פי הדיווח, מספר עובדים במטא כבר החלו להתנסות במשקפיים. 
 
משקפי ה-AR פותחו במעבדות החברה ותחת עינו הפקוחה של המנכ״לֹ מארק צוקרברג. מוקדם יותר השנה פרסם צוקרברג מספר גרסאות של משקפי מטה על שולחן העבודה שלו. מקור בחברה הדליף כי אחד מהם צפוי להיות משקפי המציאות הרבודה שהחברה מתכוונת להשיק. עם זאת דובר החברה סירב להשיב. 
 
משקפי המציאות הרבודה הם חלק מרכזי בתוכניתה של מטה להרחיב את פיתוח המוצרים הלבישים. דיווחים נוספים גרסו כי המשקפיים החדשים צפויים להיות המתקדמים ביותר הקיימים כיום, רמז לתחרות של החברה מול אפל. 

משקפי המציאות הרבודה של אפל. המלאי הראשוני חוסל  (צילום: אפל)
משקפי המציאות הרבודה של אפל. המלאי הראשוני חוסל (צילום: אפל)

 
ובינתיים ענקית הטכנולוגיה של טים קוק מאיצה את קצב ייצור משקפי המציאות הרבודה שלה, לאחר ש-200 אלף עותקים של המשקפיים אזלו בהזמנה מוקדמת, עוד לפני ההשקה לפני מספר שבועות. בחברה עדיין לא מסרו מתי יתמלאו מדפי חנויות אפל במשקפיים, שבינתיים לא צפויות להגיע לישראל.