חברת Haylou פחות מוכרת בישראל, כאשר בחודשים האחרונים סקרתי שני סוגי אוזניות שלה (דגם S35 ANC ו-PurFree Lite). מלבד אוזניות, קטגוריה אחרת שהחברה פעילה בה היא שעונים חכמים. ה-RS5 הוא השעון החכם החדש שלה, הנמכר במחיר רשמי ומוזל של 145 שקל (40 דולר), הוא מציע פתרון למי שמחפש שעון בסיסי עם חיבור לסמארטפון ופחות מיקוד בניטור פעילויות ספורט.

עיצוב, מסך וממשק: ספורטיבי עם 2 רצועות

ה-RS5 מגיע במראה ספורטיבי עם מסך מלבני ושתי רצועות הכלולות בערכה. מדובר ברצועה אחת שחורה מסיליקון ושנייה מבד במספר גווני ירוק. אישית מבחינת נוחות, העדפתי את רצועת הבד, כאשר ניתן להחליף יחסית בקלות (עם קצת מאמץ) את הרצועות. השעון גם עמיד למים בתקן IP68, כך שאין בעיה להרטיב אותו.

המסך מגיע בגודל 2.01 אינץ׳, הוא גדול ומאפשר תצוגה רבה ונוחה לצפייה, כאשר הטכנולוגיה שלו היא AMOLED המציגה גוונים עשירים עם צבע שחור חזק. גם התאורה חזקה, אבל מה שהיה חסר לי כאן הוא חיישן תאורה, שידע לשנות את עוצמת התאורה באופן אוטומטי, כי צריך לשנות אותה לבד דרך ההגדרות בכל פעם שהתאורה חזקה או חלשה מדי.

Haylou שילבה כאן את הממשק שלה, אשר כולל תמיכה בהצגת הודעות ושיחות מזוהות בעברית, אבל עם תפריטים באנגלית. זה נחמד מאוד ש-Haylou השקיעה בהתאמת השעון לשימוש של דוברי עברית, כך שניתן לרכוש אותו מחו״ל ללא בעיה.

הממשק עצמו פשוט לשימוש ואין כאן הפתעות מיוחדות משעונים אחרים. החלקה ימינה מהמסך הראשי מגלה ווידג׳טים שונים של מספר צעדים, דופק, זמן שינה, מזג האוויר ועוד. החלקה של המסך מלמעלה מגלה קיצורים להגדרות שונות, החלקה מלמטה מציגה את ההתראות האחרונות והחלקה שמאלה מציגה תפריט צף עם גישה לפעילויות הספורט, מזג האוויר, חייגן והגדרות. לשעון גם כפתור פיזי - חוגה, המאפשרת לנווט בתפריטים בצורה נוחה יותר מרק שימוש במסך מגע.

RS5 של Haylou (צילום: יחצ)
RS5 של Haylou (צילום: יחצ)

פחות חיבבתי את שיטת ההתראות של השעון, קודם כל, בכל פעם שהתרחקתי מעט ממנו וחזרתי, קיבלתי התראה מציקה כולל חיווי על המסך ורטט על חיבור שלו וגם תצוגת ההודעות מהוואטסאפ לא הייתה נוחה לקריאה והייתה מבולגנת, שלא לדבר שבכלל אי אפשר להגיב להודעות, אפילו לא עם הודעות תגובה מוכנות מראש.

השעון גם מציע ניהול שיחות טלפון דרכו (באמצעות חיבור בלוטות׳ לסמארטפון), כי הוא כולל רמקול ומיקרופון. לא התקשיתי לנהל שיחה עם הטלפון, אבל הייתי שמח לקבל קצת יותר עוצמה מהרמקול.

ספורט ובריאות: בעיקר עבור מדידת צעדים יומית

ה-RS5  אומנם מציע ניטור של 150 סוגי פעילויות ספורט, אבל אין לו GPS, כך שללכת לרוץ איתו, לרכב על אופניים או כל פעילות אחרת שדורשת ניטור מרחק היא חסרת טעם. 

כן יש כאן חיישן דופק שמאפשר לכם לעקוב אחר הנתון הזה בזמן אימון, ניטור צעדים שיעזור לכם להגיע למספר הצעדים היומי שלכם, ניטור שינה (שלא השתמשתי בו, כי לא נוח לי לישון עם שעון) ומדידת חמצן בדם וסטרס (לחץ).

חיישן הדופק הפתיע יחסית לטובה, במצב מנוחה הוא היה כמעט זהה לזה שב-Galaxy Watch 6 Classic, מצד שני, שהתחלתי פעילות והעליתי דופק, לקח לו זמן לבצע שינויים לעומת השעון של סמסונג.

סוללה: זמן סוללה ארוך

Haylou מבטיחה זמן סוללה של 9 ימים או 15 ימים במצב חיסכון בסוללה, לפי השימוש שלי, נראה שזה נכון, אפילו לא במצב חסכון. 

https://www.youtube.com/watch?v=n9dzPY2_UkA

מחיר: 145 שקל (40 דולר באתר החברה ו-170 שקל באלי אקספרס)

בשורה התחתונה, ה-RS5 הוא שעון חכם בסיסי הפועל עם ממשק משלו (מה שאומר שאין התקנת אפליקציות חיצוניות). הוא פשוט לשימוש, כולל מסך גדול באיכות טובה עם תאורה חזקה, אבל אין לו חיישן תאורה וגם לא GPS, כך שיכולות ניטור פעילויות הספורט בסיסיות מאוד (יש חיישן דופק). המחיר של השעון הופך אותו לאטרקטיבי בתור שעון חכם ראשון לילדים או למי שבעיקר רוצה שעון שמתחבר לסמארטפון ומאפשר לנהל שיחות טלפון.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews