חברת NVIDIA חשפה לאחרונה את משפחת המעבדים הגרפיים (GPUs) החדשה, GeForce RTX 40 SUPER. סדרה זו כוללת את GeForce RTX 4080 SUPER, GeForce RTX 4070 Ti SUPER ואת GeForce RTX 4070 SUPER שמשדרגים את המשחקים העדכניים ביותר ומהווים את הליבה של מחשבים אישיים המונעים באמצעות בינה מלאכותית.

ארכיטקטורת NVIDIA Ada Lovelace בכרטיסי המסך החדשים אמורה להאיץ את שוק הגיימינג ויצירת התוכן – ולהעניק את הכוח הנדרש לפיתוח עולמות וחוויות בידור חדשות. טכנולוגית הסופר-רזולוציה (Super Resolution), לצד יכולות יצירת פריימים (Frame Generation) ו- Ray Reconstruction בשילוב עם Ray Tracing, מאפשרות להציע חוויית תצוגה מדהימה. בנוסף המערכת החדשה מאיצה את יכולות ה-Ray Tracing המלאות עד פי ארבעה עם איכות תמונה טובה יותר.

ה-GeForce RTX SUPER GPUs החדשים לוקחים את יכולות הבינה המלאכותית במחשבים אישיים לקצה. ליבות Tensor מיוחדות ליישומי בינה מלאכותית מאפשרים יכולות בינה מלאכותית פורצות דרך במשחקים, יצירת תוכן ובמשימות פרודוקטיביות יום-יומיות. חבילת התוכנה העשירה שפותחה עבור מעבדי RTX מאיצה את הבינה המלאכותית אף יותר.

NVIDIA TensorRT למשל היא תוכנה לביצוע הסקה (Inference) של מודלי בינה מלאכותית ליישומים מתקדמים הכוללת יכולת לבצע אופטימיזציה של תהליך ההסקה תוך שמירה על זמני שיהוי נמוכים ותפוקה גבוהה, בעוד TensorRT-LLM עבור Windows היא ספריית קוד פתוח שמאיצה את ביצועי ה-Inference עבור מודלי השפה הגדולים החדישים ביותר. עבור ביצועיי בינה מלאכותית, לדוגמא ה-GeForce RTX 4080 SUPER מסוגל לייצר וידאו במהירות גבוהה פי 1.5 ותמונות במהירות גבוהה פי 1.7 בהשוואה ל-RTX 3080 Ti

אנחנו קיבלנו לידינו לבדיקה את כרטיס ה-GeForce RTX 4080 SUPER, המאפשר הרצת משחקים מרהיבה עם (Ray Tracing) ברזולוציית 4K ובמהירות גבוהה פי 1.4 לעומת GeForce RTX 3080 Ti ללא יצירת פריימים מבוססת DLSS. ה-RTX 4080 SUPER מכיל יותר ליבות, וזיכרון מהיר יותר וזה מורגש. מחיר הכרטיס מתחיל ב-999 דולר, והוא מיועד לגיימרים רציניים או יוצרי תוכן כבדים.  במשחקים, טכנולוגיית DLSS המונעת על ידי בינה מלאכותית מספקת חווית משחק סוחפת יותר. במקביל, יישומי בינה מלאכותית יוצרת כמו Adobe Photoshop עושים שימוש ביתרונות של ליבות ה-Tensor כדי להאיץ משימות פרודוקטיביות ולהאיץ את תהליכי עבודת הקריאייטיב. העבודה על המחשב בכל הקשור ליצירות גרפיות או הרצת משחקים כבדים, נעשית חלקה ונעימה יותר.

בתוך כך, כנס GTC 2024 יתקיים השנה במרכז הכנסים בסן חוזה, קליפורניה, בין 18 ל-21 במרץ, פיזית בפעם הראשונה מזה חמש שנים. GTC יתקיים במודל היברידי המאפשר גם הצטרפות וירטואלית, וצפויים להירשם אליו למעלה מ-300 אלף משתתפים ומשתתפות. כנס GTC נחשב לכנס הבינה המלאכותית המשמעותי ביותר בעולם עבור מפתחים וחובבי טכנולוגיית מחשוב.

השנה, הכנס יתמקד בחידושים האחרונים בתחומי הבינה המלאכותית, רובוטיקה וחישוב מואץ, ויציג את הדרכים שבהן טכנולוגיות אלו משנות את העולם שאנו חיים בו.