חברת הסטארט-אפ סליגנוסטיקס (Salignostics) מירושלים משיקה בישראל את Salistick - בדיקת ההריון הראשונה בעולם המבוססת על דגימת רוק. הבדיקה מושקת בישראל, לצד השקה נרחבת של Salistick במחצית השנייה של שנת 2023 באנגליה, אירלנד ושבדיה, שזכתה לתגובות נלהבות. הבדיקה משווקת בישראל בכ-285 סניפי סופר-פארם וסופר-פארם אונליין, במחיר מבצע לרגל ההשקה של 24.90₪ (המחיר יתעדכן בהמשך ל- 33.90).

Salistick היא בדיקת הריון חדשנית ופורצת דרך בתחום שעד כה התבסס על בדיקות שתן בלבד. היא קלה לשימוש, נעימה יותר בהשוואה לבדיקות ההריון המסורתיות, ובעלת דיוק גבוה כבר החל מיום לאחר איחור הוסת. Salistick מבוססת על דגימת רוק, הנאספת בקלות ובאסתטיות באמצעות "סטיק". אפשר לבצע אותה בפשטות ובנוחות, בכל מקום וזמן, ולצד מי שרוצים – בן או בת הזוג, או כל אדם אחר. 

הבדיקה מעניקה חוויית שימוש טובה יותר, ללא פשרות - רמת דיוקה ואמינותה כבר החל מהאיחור במועד הוסת המשוער, ובדומה לבדיקות הריון מסורתיות המבוצעות באמצעות דגימת שתן. הבדיקה קיבלה את אישור משרד הבריאות בישראל וגם את אישור האיחוד האירופי (CE). סליגנוסטיקס מייצרת את מוצריה במפעל שהקימה החברה באזור התעשייה לבון בגליל. על אף הקשיים הכרוכים בתקופת מלחמה המשיכה החברה את פעילותה כולל ייצור והשקה של מוצר סליסטיק כחלק מחזית חברות הטכנולוגיה הישראליות.

ד"ר גיא קריאף, מייסד משותף ומשנה למנכ"ל סליגנוסטיקס: "עשינו מחקרי שוק בקרב אוכלוסיות מגוונות, ומצאנו שכ-70% מהנשים יעדיפו לעשות בדיקת הריון באמצעות רוק על פני בדיקת שתן מסורתית. בדיקת הריון הופכת כעת לפעולה פשוטה וקלה, והיא כמובן מהימנה בתוצאותיה. עולם הדיאגנוסטיקה מתקדם במהירות. הוא הופך ליותר ויותר מונגש, אישי וביתי, והמוצרים החדשניים ופורצי הדרך שלנו משתלבים היטב במגמה זו. אנו מציעים "מעבדה זעירה" המשולבת במוצרים פשוטים לתפעול, שאינם דורשים משתמשות ערבוב עם תמיסות כימיות או פעולות מורכבות אחרות. החזון שלנו הוא לצאת עם עוד ועוד מוצרים ידידותיים ונגישים". פרזנטורית Salistick היא המשפיענית אלינה לוי, שקמפיין בכיכובה יעלה במדיות השונות. 

השוק העולמי לבדיקות הריון הוערך בשנת 2022 ב-1.7 מיליארד דולר. הוא צפוי לצמוח לכ-2.3 מיליארד דולר עד שנת 2028, עם קצב צמיחה שנתי של כ-5%*. בישראל השוק לבדיקת הריון הוערך בשנת 2022 בכ-20 מיליוני שקלים, כשמידי שנה נמכרות בישראל כמיליון בדיקות הריון.