עדכנתם את מערכת ההפעלה של האייפון והסוללה מתרוקנת במהירות? אתם לא לבד: גולשים ברחבי העולם מתלוננים כי מאז התקינו את גרסת ה-IOS17.4 הם חווים תקלות בסוללה המתרוקנת במהירות או שאינה מתמלאת כראוי. באפל מכירים את התופעה והסבירו איך להתגבר על המכשול.

הפלאפון שלכם נרטב? זו הטעות הנפוצה שתעלה לכם ביוקר 
פי 380 ממחירו המקורי: זה סכום העתק ששולם עבור אייפון מהדור הראשון במכירה פומבית

כזכור בשבוע שעבר העלתה ענקית הטכנולוגיה עדכון חדש למערכת ההפעלה. בין היתר כלל העדכון פרצופונים חדשים – בהם ראשים מהנהנים ורועדים, עוף החול, פטריה, שרשרת נפתחת ופלח ליים. עדכון נוסף כלל חידוש לפודקאסטים שכוללים מעתה גם תמלילים עם הדגשת טקסט בסינכרון עם האודיו, בינתיים רק באנגלית ספרדית צרפתית וגרמנית. העדכון כלל גם הגנה מפני גניבה, והתקנת אפליקציות בחנות אפל סטור באירופה. עדכונים נוספים כללו הצגת זיהוי מתקשר עבור עסקים מאומתים והכרזת סירי על הודעות בכל שפה נתמכת. 

אלא שמאז העדכון מתלוננים גולשים ברחבי העולם על ריקון מהיר של סוללה במהלך השימוש, חלק מתארים קשיים גם בהטענת הסוללה שאורך זמן גדול מהרגיל.  אחד הגולשים תיאר ברשתות החברתיות כי הסוללה צנחה מ-60% ל-0% בין לילה, כשהטלפון לא היה בשימוש. 

באפל הסבירו כי התופעה מוכרת לאחר התקנת מערכת הפעלה חדשה, וכי לרוב היא נפתרת בתוך כמה שעות עד יממה. אם עדיין המכשיר זולל את הסוללה במהירות, או שאינו מתקין כראוי, אלה הצעדים שתוכלו לבצע:
1. אתחלו את המכשיר: כבו את האייפון, והדליקו מחדש. 
2. בדקו אם קיימות אפליקציות שלא עודכנו ולא הותאמו לגרסה החדשה. אם אינכם זקוקים להן – הסירו אותן מהמכשיר.
3. הפחיתו את בהירות המסך: בהירות גבוהה מדי זוללת סוללה במהירות.
4. כבו את שירותי המיקום: אפליקציות רבות משתמשות במיקום שלכם, מה שמסייע לריקון מהיר של הסוללה.
5. היכנסו להגדרות ומשם לבריאות הסוללה, שם תוכלו לראות אלו אפליקציות צורכות את מירב האנרגיה מהמכשיר שלכם, אם אינכם משתמשים באפליקציות זוללות הסוללה באופן תמידי, בטלו את הפעולה שלהן ברקע.
6. כל סוללה מחזיקה מעמד כ-400 עד 500 מחזורי הטענה. בדקו בבריאות הסוללה כמה הטענות עבר המכשיר שלכם. אם מדובר במכשיר ישן שעבר מחזורי הטענה מעבר לשיא, ייתכן שכדאי לשקול להתחדש במכשיר חדש.
7. אם התקלה נמשכת – גשו לבדיקת המכשיר במעבדה.