בחדר המצב של רדוור נצפתה עלייה דרמטית בהתקפות סייבר על אתרים וחברות ישראליות החל מחודש אוקטובר 2023, במקביל להתקפת חמאס על ישראל. עליה זו הקפיצה את ישראל למקום הראשון בעולם מבין המדינות המותקפות בשנת 2023.

"כעת, לקראת תחילתו של חודש הרמדאן, אנו עדים לגל נוסף של תקיפות סייבר על ידי גופי תקיפת סייבר קיימים וחדשים. בדומה לאירועי סייבר קודמים כגון מתקפות הסייבר של גורמים פרו-רוסיים על אתרים ותשתיות קריטיות באוקראינה, ישנה חשיבות למעקב ולימוד הטכניקות והשיטות של התוקפים. אנו מעריכים שבקרוב נראה התרחבות של שימוש בטכניקות אלו גם לזירות אחרות בעולם", אומר רון מירן, מנהל תחום מודיעין סייבר, רדוור.

מעקב אחרי ערוצי הטלגרם של התוקפים חושף את המוטיבציה (או החששות) של תוקפים פרו-פלסטיניים מפני כניסת צה"ל לרפיח. לדוגמא, המנהיג של גוף התקיפה LulzSec Indonesia כתב כי הוא "מאיים על ישראל לבל תתקוף את העיר רפיח בחודש הקדוש של רמדאן". גופים איסלמיסטיים שמשתתפים בתקיפות מציינים גם הם מוטיבציה זו או מהדהדים את המסר הזה.

מירן הוסיף כי: "קיימת עליה ברורה בשימוש בווקטורי תקיפה מתוחכמים שנועדו להקשות על זיהוי והגנה מפניהם. באירועי סייבר רבים אנו עדים לשימוש במתקפות מורכבות הכוללות מספר ווקטורי תקיפה במקביל לאורך תקופה שיכולה להמשך מספר שעות ועד מספר ימים עם כמה נקודות שיא במהלך האירוע".

התקפות ברמת תחכום גבוהה על ידי גופי התקיפה המקצועיים והחדשים הופנו כנגד: אתרי ממשלה – משרדי ממשלה, רשויות, רשתות מדיה. תשתיות תקשורת ופיננסיות: חברות תקשורת, בנקים וחברות הביטוח הגדולות במשק.  מרבית האתרים חוו התקפות חוזרות ונשנות במהלך הימים האחרונים.