חברת האודיו Sonos מוכרת בעיקר בזכות הרמקולים הביתיים שלה, אבל לחברה יש גם מספר דגמים המיועדים להאזנה בכל מקום, ללא תלות בתקשורת WiFi. הדור החדש של דגם ה-Move הוא רמקול המיועד להאזנה בכל מקום, בזכות תקשורת בלוטות', המאפשרת ליהנות ממוזיקה גם שעושים פיקניק או מסיבה על הגג.

סטארטאפ ישראלי רוצה שתקבלו חלק מהמשכורת כבר באמצע החודש
סקירה: הדייסון v15s detect submarine רוצה גם לשטוף את הריצפה

עיצוב ושליטה: נייד, אבל כבד וגדול

אנחנו רגילים למצוא רמקולים ניידים, כמוצרים יחסית קלים וקומפקטיים, כאלו שנכנסים לתיק בלי בעיה. ה-Move 2 הוא לא רמקול נייד טיפוסי, הוא קודם כל רמקול שולחני, שאפשר גם לקחת אותו אתכם לכל מקום, אבל כנראה שאתם לא תעשו את זה מעבר לשימושים כמו האזנה בחצר, מרפסת ואולי פיקניק.

הסיבה לכך היא שמדובר ברמקול גדול עם משקל של 3 ק"ג. הוא אומנם כולל ידית אחיזה בחלק האחורי, אבל זו נוחה רק שמסתובבים בבית ולא למסעות ארוכים. מהסיבה הזאת, אני נהניתי לקחת אותו למרפסת של הבית ואם יש לכם חצר, לא תתקשו לסחוב אותו גם אליה.

הרמקול גם עמיד למים, לא בצלילה לבריכה, אלא יותר לגשם, התזות מקריות, לכלכוך, לחות ושמש (תקן IP56). ב-Sonos גם אומרים שהוא עשוי מחומרים בולמי זעזועים, כך שאם הוא יפול במקרה, לא אמור לקרות לו שום דבר; אבל לא יצא לי לנסות.

העוזר של Sons

בחלק העליון של הרמקול ממוקמים כפתורי המגע. ניתן למצוא כפתורים למעבר בין השירים, עצירה/ניגון ומשטח מגע לשליטה בעוצמת הווליום. יש גם כפתור לעוזר הקולי של Sonos עבור שליטה במוזיקה. העוזר הקולי אותו מדובב השחקן ג'יאנקרלו אספוזיטו מהסדרות "שובר שורות" ו"המנדלוריאן", יודע לקבל פקודות באנגלית או בצרפתית.

ג'יאנקרלו אספוזיטו (צילום: REUTERS/Maja Smiejkowska)
ג'יאנקרלו אספוזיטו (צילום: REUTERS/Maja Smiejkowska)

ההפעלה של העוזר מתבצעת בפקודה – "Hey Sonos" - והעיבוד נעשה ישירות על הרמקול ולא דרך הענן, מה שמאפשר תגובה מהירה. הוא יודע לעבוד עם שירותי מוזיקה של אפל, Deezer, אמזון, פנדורה וכמובן הרדיו של החברה. במקרה שאתם מנויים לאחד השירותים האלו, תוכלו לבקש מהרמקול להשמיע מוזיקה או לשלוט בספריית התוכן שלכם. אם אתם מנויים לספוטיפיי או שירותים אחרים, עדיין תוכלו להעביר שירים, לעצור, לשלוט בווליום ולתפעל מוזיקה ממספר רמקולים.

הרמקול החכם Sonos Move 2, לחצני ההפעלה (צילום: צחי הופמן)
הרמקול החכם Sonos Move 2, לחצני ההפעלה (צילום: צחי הופמן)

יכולות נחמדות נוספות הן האפשרות לשאול את הרמקול איזה שיר מתנגן והוא גם יוסיף לאיזה פלייליסט השיר שייך. העוזר של Sonos עובד היטב, כאשר הוא גם זיהה בקלות את המבטא הישראלי שלי. אגב, אם אתם ממשתמשי העוזרת הקולית של אמזון – אלכסה, עדיין תוכלו להפעיל אותה על הרמקול במקביל עם העוזרת של Sonos.

להשמיע מוזיקה מכמה רמקולים במקביל

האפליקציה של Sonos היא חלק משמעותי בחוויה של הרמקולים של החברה. האפליקציה מאפשרת להתחבר ישירות לשירותי סטרימינג כמו אפל מיוזיק, ספוטיפיי, Deezer, יו טיוב מיוזיק ועוד רבים, כאשר הדבר מייתר בחלק מהמקרים את הכניסה לאפליקציית המוזיקה של אותו שירות. מעבר לזה, אם יש לכם מספר רמקולים של Sonos, תוכלו להשמיע מוזיקה בכל הרמקולים בו זמנית באמצעות רשת ה-WiFi הביתית.

זמן הסוללה של ה-Move 2 הוא יותר מכפול מהדור הקודם, ובמקום 11 שעות -הוא מציע 24 שעות של מוזיקה. בנוסף, ה-Move 2 כולל לצד תקשורת ה-WiFi, גם בלוטות' ו-AirPlay 2 של אפל. אלו, מאפשרים גם את האזנה בבית וגם כשנמצאים בשטח ורוצים תקשורת מקומית בין הסמארטפון לרמקול.

הרמקול החכם Sonos Move 2 (צילום: צחי הופמן)
הרמקול החכם Sonos Move 2 (צילום: צחי הופמן)

הסאונד שהרמקול הזה מוציא הוא תענוג, צליל נקי מאוד, באס מורגש היטב ועושר בפרטים. שלא לדבר שהעוצמה חזקה אפילו רק ב-50% מהווליום. הוא עושה את זה בזכות זוג טוויטרים לעומת אחד בדור הקודם, כך שהבאס העמוק והדינמי ובעל ארכיטקטורה אקוסטית משודרגת. כמו כן, יכולת ה-Trueplay שלו יודעת לכוונן בצורה טובה יותר את הרמקול לחלל החדר בו הוא נמצא - מה שנעשה באמצעות מיקרופון פנימי. הסאונד, הוא צליל סטריאופוני מרמקול בודד.

לסיכום

בשורה התחתונה, ה-Move 2 אומנם משווק כרמקול נייד, אבל ההתניידות איתו מוגבלת בגלל המשקל והגודל שלו. הוא כן מציע פתרון נוח במעבר איתו בין החדרים בבית או ביציאה למרפסת או החצר, כאשר אפשר להאזין ממנו למוזיקה גם ללא חיבור WiFi, אלא דרך בלוטות' וזאת מבלי לחשוש שגשם או נפילות אקראיות יפגעו בו. הסאונד של הרמקול הזה הוא תענוג, הוא נשמע נהדר וזה לא דבר טריוויאלי לרמקול שהוא נייד.

מחיר: 2,000 שקל (יבואן רשמי רשת באג)

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews