חברת הסטארט-אפ הישראלית Technologies  CropX, מובילה עולמית בניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות וחברת Syngenta, מובילה עולמית בתחום הזרעים לחקלאות ומוצרים להגנה על יבולים, משתפות פעולה כדי לשפר את הקיימות ואת כושר הייצור של ספקי הזרעים של Syngenta במערב התיכון של ארה"ב. Syngenta היא אחת מיצרניות הזרעים הגדולות בעולם, שמשווקת זרעים למיליוני מגדלים ברחבי העולם.

ג'ילבר ארג'נטה, מנהל ייצור הזרעים ושרשרת האספקה של Syngenta בצפון אמריקה: "Syngenta מחויבת לשפר את מדדי הקיימות של שרשרת אספקת הזרעים שלנו. בשנה שעברה ביצענו ניסוי השוואתי של מערכות לניטור נתוני קרקע בשטחי גידול של זרעי תירס בנברסקה ואילינוי והמערכת של CropX הציגה את הביצועים הטובים ביותר".

לדברי Syngenta, המערכת של CropX סייעה לשפר את מדדי הקיימות על ידי הפחתת כמות המים להשקיה ששיפרה את ההחזר על ההשקעה. מאז הניסוי החליטה החברה להרחיב את השימוש במערכת CropX לשטחים נוספים של גידול תירס במערב התיכון. 

תומר צח  (צילום: romit La Poza)
תומר צח (צילום: romit La Poza)

ג'ילבר ארג'נטה המשיך: "בחרנו ב-CropX כיוון שטכנולוגיית החומרה והתוכנה המצוינות שלה אפשרו לנו לבצע אופטימיזציה של ההשקיה ולשמור על היבולים שלנו. המערכת, שמספקת לנו נתוני זמן אמת, כלי ויזואליזציה והפקת תובנות מאפשר לנו לנהל באופן פרואקטיבי את המים שלנו. היא אפשרה לנו להניח אצבע על דופק השדות שלנו ובסופו של דבר לשפר את בריאות היבולים".

תומר צח, מנכ"ל CropX: "אנו גאים להיבחר כפתרון הקיימות של Syngenta. הפתרון של CropX יוצר מצב של Win - Win הן למגדלים והן לסביבה על ידי כך שהוא מאפשר להם להגדיל את היבולים תוך הקטנת התשומות הנדרשות כמו מים וחומרים קוטלי פונגיצידים. בה בעת המערכת מספקת למנהלי שדות מבט מקיף על השדות ומפשטת את הניהול החקלאי על חלקות רחבות היקף".

CropX מציעה פתרון המשלב תוכנה וחומרה ומספק תובנות מבוססות דאטה לחקלאים ביותר מ-60 מדינות. הטכנולוגיה של CropX מסייעת לחקלאים להגדיל יבול תוך חיסכון משמעותי במשאבים: פחות מים, פחות דשן, פחות כימיקלים, פחות אנרגיה ופחות כוח אדם. המערכת של CropX תומכת באופן מלא ב-75 סוגים שונים של יבולים, משלבת נתונים מחיישנים בקרקע, לוויינים, מדי גשם ומיכון חקלאי ומספקת כלים לקבלת החלטות ותכנון – המוצעים כולם באמצעות אפליקציה ידידותית המאפשר לנהל מספר שדות בו זמנית.

CropX השלימה בחודש אפריל סבב גיוס C בהיקף של 30 מיליון דולר להמשך הגידול המואץ ולמימון רכישות נוספות. החברה מיישמת אסטרטגיה של קנייה ובנייה (“Buy and Build”) ממוקדת בטכנולוגיות של חקלאות מדייקת. היא משלבת תוכנית מו"פ שאפתנית יחד עם רכישה של חברות בעלות מומחיות וטכנולוגיות משלימות וגיאוגרפיות שונות.