רוב הסטארט-אפים נכשלים, אבל מה לגבי אפליקציות סלולריות? אם תכננתם להתעשר מפיתוח יישומון, כדאי להנמיך ציפיות: ניתוח חדש של כלכלת אפליקציות המנויים של חברת RevenueCat מגלה שההכנסה החודשית מתפעול מרבית האפליקציות נמוכה מאוד, ועומדת אחרי 12 חודשים מהקמת היישומון על 50$ בממוצע בלבד.

סטארטאפ ישראלי רוצה שתקבלו חלק מהמשכורת כבר באמצע החודש
הסטארט־אפ מבוסס ה־AI שיסייע לנפגעי פוסט־טראומה

דוח "מצב אפליקציות המנויים" מציע מבט ממעוף הציפור על יקום אפליקציות המנויים: חברת RevenueCat מסייעת בניהול כמעט 30 אלף בעלי אפליקציות המשתמשות בפלטפורמה הכלכלית שלה. זה הופך את החברה לאוסף הגדול ביותר של מפתחי אפליקציות מנויים בפלטפורמה אחת מחוץ לטפל וגול. הדו"ח החדש בוחן ספציפית נתונים של למעלה מ-29 אלף יישומונים ומעל 18 אלף מפתחים שמייצרים יחד מעגל הכנסות של יותר מ-6.7 מיליארד דולר שמגיעים מ-290 מיליון מנויים.

החברה גילה שרק 17.2% מהאפליקציות יגיעו להכנסה חודשית של 1,000 דולרים, 59% מהאפליקציות שמגיעות ל-1,000 דולרים ימשיכו להגיע להכנסה חודשית של 2,500 דולרים ו-60% מהאפליקציות שמגיעות להכנסה כזו יגיעו להכנסה חודשית של 5,000 דולרים. רק 3.5% מהאפליקציות יגיעו להכנסות של 10,000 דולר.

הרמת משקולות (צילום: ingimage ASAP)
הרמת משקולות (צילום: ingimage ASAP)

אפליקציות בריאות וכושר מייצרות יותר הכנסות לאחר שנה, עם ביצועים טובים לפחות פי שניים מכל הקטגוריות האחרות גם יחד. אפליקציות נסיעות ופרודוקטיביות נאבקות הכי הרבה, כשאפילו 5% האפליקציות המובילות בקטגוריה מרוויחות פחות מ-1,000 דולר לחודש לאחר תקופה של שנה בחנויות האפליקציות. החוקרים גילו גם שהמחיר הנפוץ ביותר למנוי חודשי נשאר זהה השנה ועומד על 10 דולרים, אך המחיר הממוצע למנוי חודשי עלה ב-14% מ-7 ל-8 דולרים.

ממצא מעניין נוסף שמתגלה בדו"ח נוגע לחלקם של המנויים החודשיים שנשארו לאחר שנה: נתון זה צנח בכ-14% אשתקד, מה שעשוי להעיד על כך שהצרכנים מבטלים מנויים שאינם צריכים. עם זאת התעשייה עצמה לא מצטמצמת: 1.7% מההורדות הפכו למנויים משלמים בחודש הראשון לאחר הורדת האפליקציה. בנוסף, עשרה אחוזים מאלה שביטלו מנוי – יחזרו אליו תוך 12 חודשים.

החברה שיתפה עוד את התחזיות שלה לשנה הקרובה, וציינה שהיא מצפה שמחירי המנויים יעלו, והאפליקציות עשויות לשלב מודלים של מנויים עם שיטות תשלום אחרות כמו רכישות חד פעמיות באפליקציות, מודעות, שותפויות מסחר אלקטרוני ואופציות לשילוב בינה מלאכותית שתתאים אישית את חוויית המשתמש.