אפליקציית המסרים הפופולרית בעולם ממשיכה להתחדש: על פי דיווח חברת מטא עובדת על עדכון מסעיר שיאפשר להפריד בין הודעות קבוצתיות להודעות אישיות. החידוש צפוי להקל משמעותית על אלה שרשומים בקבוצות הממטירות עשרות או מאות הודעות ביממה, מה שעלול לגרום פספוס של קריאת הודעות אישיות חשובות. 

עושים צילומי מסך בווטאסאפ? העדכון החדש שישים לזה סוף
מחפשים הודעות ישנות בוואטספ? אופציית החיפוש החדשה באפליקציה

הפיתוח יהיה זמין בקרוב בגרסת הביטא כך שאינו פתוח לכל המשתמשים, אולם על פי דיווחים, כל משתמש יוכל להוסיף אנשים וקבוצות לטאב נפרד מותאם לטעמו. החלוקה ללשוניות כאמור תאפשר לרכז הודעות קבוצתיות בנפרד מההודעות האישיות, תסייע לגישה מהירה יותר לאנשי קשר מועדפים, ותמנע כאמור פספוס של הודעות חשובות מאנשי קשר. חברת מטא עצמה לא מסרה פרטים על הפיתוח החדש.

מוקדם יותר השבוע דיווחנו כי ווטסאפ תאפשר בקרוב לשלוח ולקבל הודעות גם מאפליקציות אחרות: משתמשי ווטאסאפ בגרסת ביטא 2 באירופה כבר יכולים להתנסות בתוכנת המסרים המעודכנת ובהודעות שנשלחות גם מהאינסטגרם, מסנג'ר, סיגנל ואסמס. בשלב זה נראה שהאפליקציה לא תאפשר הודעות מטלגרם, ייתכן בשל דרישות אבטחה.

מטא (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)
מטא (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)

המהלך הוא חלק מחוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי שנכנס לתוקפו השבוע ביום רביעי. חברות כמו מטא נדרשות לפי הרגולציה החדשה לפתוח על המוצרים שלהן למתחרים. בהתאם לכך נקנסה השבוע אפל בסכום הגבוה ביותר שהוטל על חברת טכנולוגיה - 1.84 מיליארד יורו, כעונש על כך שמנעה מלקוחותיה להירשם לשירותי ספוטיפיי וסטימינג אחר מחוץ לחנות האפליקציות שלה, תוך שהיא מחייבת גבילת עמלה של 30% מכל רגישה כזו.

כאמור בשלב זה התכונה החדשה תהיה זמינה למשתמשי האיחוד האירופי, אולם ככל הנראה תתפשט גם למשתמשים נוספים ברחבי העולם. המהלך אומר שתוכלו לצפות בהודעות שנשלחות מאפליקציות אחרות, גם אם אין להם אותן בטלפון שלכם. מערכות העברת ההודעות ההדדיות חייבות לשמור על הצפנה מקצה לקצה. בהיבט הזה לאפליקציות המסרים האחרות מבית מטא – אינסטגרם ומסנג'ר של פייסבוק, לא יהיה מכשול והן סביר שהתאימו עצמן להצפנה של ווטאסאפ. אלא שגם אפליקציות חיצוניות כמו סיגנל (שפחות פופולרית בישראל אמנם) ו-iMessege – תוכנת האסמס של אייפון, יצטרכו להתאים את קודי ההצפנה לאלו של וואסטאפ.

אפל (צילום: REUTERS/Mike Segar/File Photo/File Photo)
אפל (צילום: REUTERS/Mike Segar/File Photo/File Photo)

ולמרות המכשולים, נראה שהמהלך נמצא לקראת סיום: משתמשים באפליקציית TestFlight המנסים על אחריותם גרסאות בפיתוח של אפליקציות שונות, כבר מדווחים שהגרסה החדשה של ווטאסאפ כבר עובדת, והם מצליחים לשלוח ולקבל הודעות גם מהאפליקציות האחרות. 

בתוך כך בספטמבר האחרון דווח כי מטא בודקת את גרסת הווצטסאפ לאייפדים: מצילומי מסך ראשונים ששוחררו לרשת החיבור לגרסת האייפדים דומה להתחברות לוואסטפ שעל המחשב והוא מתבצע באמצעות סריקת קוד QR לאחריו אפליקציית הווטסאפ מסתכרנת ישר לחשבון האישי כשהגודל שלה מותאם למסך הטבלט מבית אפל, ללא צורך להתחברות נוספת.  אפליקציית האייפד של וואסטאפ צפויה לכלול את כל הפיצ'רים המוכרים, כולל אפשרות שיחות טלפון או וידאו.