אילון מאסק ממשיך לחתור לעבר חלומו להגיע אל מאדים: חברת ספייס X שיגרה את הניסוי השלישי בחללית העצומה סטארשיפ. 

חללית סטארשיפ היא הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם, וייחודה הוא במשגר שניתן לשימוש רב פעמי. החללית מסוגלת להעלות מטען של מעל 100 טונות אל מחוץ לכדור הארץ. משגר החללית הוא גם הגדול ביותר שפותח אי פעם: גבוהו 120 מטרים וקוטרו 9 מטרים. 

מאסק כבר הצהיר בעבר שאין לבני האדם מנוס מחיפוש אחר מציאת חיים בכוכבים אחרים וניסיון התיישבות בהם. החשיבה הזו הובילה אותו להקמת חברת ספייס X, ולאחר ניסיונות כושלים רבים, התרסקות חלליות ועלויות עצומות של מיליארדי דולרים, מאסק הוכיח שוב שהוא אינו מוותר על מטרותיו. הניסוי האחרון בשיגור החללית הצליח, וכעת תשוגר החללית בפעם השלישית, לניסוי כלים מתקדם. 

"מטרת המשגר תהיה בעיקר להובלת מטענים ואנשים במסלולים סביב כדור הארץ ותחנות חלל", מסביר ד"ר עידו ענתבי, לשעבר מנכ"ל SpaceIL וראש התוכנית לתואר שני בהנדסת מערכות במכללה האקדמית אפקה להנדסה בתל אביב, "החללית מיועדת גם לנחות על הירח ולהנחית שם אסטרונאוטים כבר בשנה הבאה. שאיפה רחוקת טווח היא שהמשגר יוכל להגיע גם אל מאדים ולהקים שם מושבה אנושית".

"הצלחת הניסוי השלישי של סטארשיפ תהווה צעד משמעותי לקראת עידן חדש בחלל", אומר ד"ר ענתבי, "היא פותחת את הדלת לאפשרויות חדשות ומרתקות בתחום החלל עבור האנושות כולה".

https://www.spacex.com/launches/mission/?missionId=starship-flight-3