האיחוד האירופי יטיל קנסות כבדים על חברות שלא ימנעו פרסום מזוייף: בעקבות התפשטות ה״דיפ פייק״ בו מתפרסמים תמונות וסרטונים מזוייפים, דורש האיחוד האירופי מענקיות הטכנולוגיה לפרט כיצד בכוונתם לשמור על בטיחות המשתמשים ולמנוע את הפרסומים השקריים. חברות שיפרו את הרגולציה יעמדו בפני קנסות כבדים. 
 
הנציבות האירופית שלחה לשמונה מענקיות הטכנולוגיה, כולל גוגל, פייסבוק, טיקטוק, מייקרוסופט וטוויטר שאלונים לגבי הדרכים שבהן מתבצע ריסון סיכונים של פרסומי בינה מלאכותית. 
 
הנציבות האירופית מאגדת 27 מדינות ובעלת סמכויות רגולטוריות חדשות בעקבות חוק השירותים הדיגיטליים – מערכת גורפת של תקנות שנכנסה לתוקף אשתקד, במטרה לשמור על בטיחות המשתמשים. חברות הטכנולוגיה נדרשות לתת תשובות על דרכי ההגנה שלהן עד סוף חודש אפריל. 
 
גם פלטפורמת המסחר האלקטרוני הסינית AliExpress עומדת בפני בדיקת האיחוד. הוועדה אמרה שהיא פתחה בהליכים רשמיים כדי לקבוע אם החברה לא הצליחה להגן על הצרכנים בכך שהתירה מכירה של מוצרים מסוכנים כמו תרופות מזויפות וגישה לפורנו לילדים. האיחוד גם יבדוק את האמצעים שננקטו כדי לעצור משפיענים שמפרסמים מוצרים לא חוקיים או מזיקים. עלי אקספרס הגיבה בהצהרה שהיא מכבדת את הכללים והתקנות בשווקים בהם היא פועלת. ועדת האיחוד דורשת גם מאתר לינקדאין מידע האם היא מצייתת לאיסור מסירת נתונים אישיים כמו נטייה מינית, גזע ודעות פוליטיות.  

מוקדם יותר השבוע הודיעה אפל כי תאפשר הורדת אפליקציות מחוץ לחנות היישומונים שלה, זאת בעקבות קנס של 1.84 מיליארד אירו שהטיל עליה האיחוד האירופי, על ניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי בשוק האפליקציות.  
 
ההכרזה של אפל היא הדוגמא האחרונה לחוק השווקים הדיגיטליים שנועד בין היתר לחייב חברות טכנולוגיה גדולות לפתוח את הפלטפורמה שלהן למתחרים קטנים יותר.